امدادرسانی هوایی نیروی زمینی سپاه


امدادرسانی هوایی نیروی زمینی سپاه

بالگردهای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواد غذایی و سایر ملزومات مورد نیاز مردم در روستاها و مناطق صعب العبور سمت رودخانه کاجو در شهرستان قصرقند را به آنان رساندند.

فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان افزود: نیازمندی های مردم احصا و در نهایت برای انتقال اقلام مورد نیاز از طریق بالگرد پیگیری های لازم انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع بحران سیل در سیستان و بلوچستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضو فعال داشته و توانسته است خدمات ارزشمندی را ارائه دهد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه راه اندازی این بیمارستان برنامه ریزی شد که هم اکنون تجهیزات آن در حال انتقال به این منطقه است.

وی تاکید کرد: این بیمارستان از صبح فردا شنبه راه اندازی می‌شود و امیدواریم بتوانیم خدماتی ارزشمند را به مردم عزیزمان ارائه دهیم.

امدادرسانی هوایی نیروی زمینی سپاه

سردار شفائی اظهار کرد: این بیمارستان با توجه به نیازمندی های منطقه که پیش تر احصا شده به صورت تخصصی به خدمات دهی به مردم خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: سپاه تا پایان بحران و تا زمانی که نیاز باشد در کنار مردم خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، باران‌های سیل‌آسا که از چند روز گذشته در جنوب سیستان بلوچستان شروع به باریدن کرد باعث وقوع سیلاب در برخی از مناطق شهری و روستایی شد و به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌هایی را وارد کرد.

شدت گرفتن بارش‌ها منجر شد تا ۱۴ شهرستان سیستان و بلوچستان با پدیده سیلاب و آبگرفتگی مواجه شوند و همچنین سیل منجر به آسیب رساندن به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب این استان شود که در این راستا تاکنون به بیش از ۲۴ هزار نفر امدادرسانی شده است.

از همه مهمتر آبگیری بزرگ‌ترین سد مخزنی سیستان و بلوچستان «سد کهیر» است که با روی کار آمدن دولت سیزدم نخستین آبگیری آن انجام شد.

با این وجود اما شدت گرفتن سیل در جنوب سیستان و بلوچستان که همراه با بروز مشکلات برای مردم مانند بسته شدن راه‌ها، ورود آب به خانه‌ها و سایر موارد بود باعث شد تا رهبر معظم انقلاب پس از کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در سخنانی به این موضوع اشاره کنند که «این سیلی که در ناحیه‌ جنوبی استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد به مردم خسارت‌های زیادی هم وارد کرده است. حتماً امدادهایی که دارد انجام می‌گیرد بایستی ادامه پیدا کند. بحمداللّه گروه‌های امدادی چه از مسوولان دولتی و چه غیر آنها مشغول کار هستند، تلاش می‌کنند، کمک می‌کنند، باید ادامه پیدا کند و دیگرانی که می‌خواهند، می‌توانند، مشتاق به ورود در این کمک‌ها هستند، آنها هم وارد بشوند و اضافه کنند بر این کمک‌ها»؛ و این فرمایش معظم‌له منجر شد تا همبستگی ملی برای امدادرسانی به سیلزدگان شدت گیرد، چرا که این ملت همواره گوش به فرمان ولی فقیه خود هستند و به ندای ایشان لبیک می‌گویند.

در این مدت یک‌هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت و واحدهای مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزئی دیدند همچنین چهار سد شامل سدهای مخزنی پیشین در شهرستان سرباز با حجم ۱۷۵میلیون متر مکعب، سدزیردان در منطقه دشتیاری چابهار با حجم مخزن ۲۰۷میلیون متر مکعب سد شی کلک در شهرستان چابهار با حجم ۱۰میلیون متر مکعب و سد خیر آباد نیکشهر با حجم ۲۷ میلیون مترمکعب آبگیری و سرریز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان