خدمات صدور پروانه ساختمانی شهرداری اصفهان تسریع می شود


 خدمات صدور پروانه ساختمانی شهرداری اصفهان تسریع می شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ وحید مهدویان معاون شهردار اصفهان گفت: افزایش صدور پروانه و کاهش مدت زمان صدور آن به ویژه در بافت‌های فرسوده در مناطق پانزده گانه از نتایج سیاست‌گذاری‌ها و...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ وحید مهدویان معاون شهردار اصفهان گفت: افزایش صدور پروانه و کاهش مدت زمان صدور آن به ویژه در بافت‌های فرسوده در مناطق پانزده گانه از نتایج سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهرداری در این دوره است که در نتیجه آن شاهد روند خروج از رکود و ایجاد رونق در حوزه ساخت و ساز هستیم ولیکن به دلیل زمان‌بر بودن ساخت مسکن، نتایج آن در سال‌های آتی نمایان خواهد شد.

وحید مهدویان با اشاره به اینکه خدمات شهرسازی در ایام پایانی سال در راستای تسریع امور در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و بخشی از آن به مرحله اجرا رسیده است، افزود: به منظور کاهش زمان انتظاربازدید ضمن اولویت بخشی به درخواست های پروانه ساختمانی حداکثر زمان انتظار بازدید 48 ساعت و در صورت لزوم بازدیدها بعد از ساعات اداری نیز انجام می شود.

 خدمات صدور پروانه ساختمانی شهرداری اصفهان تسریع می شود​معاون معماری و شهرسازی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به حجم پرونده های ارجاعی پایان سال پرونده های موجود در کارتابل ها در همان روز توسط هریک از عوامل تعیین تکلیف می شوند.

مهدویان تصریح کرد: هرگونه چرخش پرونده و امضا فیزیکی حذف و اقدامات به صورت الکترونیکی ودر همان روز انجام می شود و در خواست های پروانه ساختمان براساس قابلیت کنترل ضئابط هوشمند در سامانه سرا 10 و بدون نقشه معماری به صورت انلاین پرداخت و در همان روز تعیین تکلیف می شوند

وی همچنین با اشاره به آمار صدور پروانه در چند منطقه از شهر اصفهان در 11ماهه نخست سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن با مدت زمان مشابه در سال گذشته از رشد 13 درصدی ساخت و ساز در این حوزه با صدور 3284 مورد پروانه ساختمانی بدون پروانه های اصلاحی خبر داد.

مهدویان در خصوص چرایی رشد صدور پروانه در مناطق 15 گانه با تاکید بر اینکه در ضوابط طرح های بالادستی، مشوق هایی وجود دارد افزود: بازنگری در محدودیت و ارائه مشوق ها باعث تشویق مردم و رونق ساخت و ساز شده است.

اصفهان/ بهمن راعی


 خدمات صدور پروانه ساختمانی شهرداری اصفهان تسریع می شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید