قدرت نمایی کره شمالی با حضور کیم جونگ اون


قدرت نمایی کره شمالی با حضور کیم جونگ اون

اقتصادنیوز : رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند که پیونگ یانگ با نظارت رهبر این کشور رزمایشی انجام داده که به نظر در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،‌ خبرگزاری مرکزی کره شمالی(KCNA) اعلام کرد که این رزمایش روز پنجشنبه با هدف افزایش آمادگی نظامی و توانایی جنگی حقیقی سربازان توپخانه انجام شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گفته است: این رزمایش با شلیک توپخانه‌های دوربرد در نزدیکی مرز آغاز شد که پایتخت دشمن را در برد حمله خود قرار داد.

خبر مرتبط
آمریکا به تکاپو افتاد/ کره شمالی خلع سلاح می شود ؟

اقتصادنیوز : فرستاده ارشد اتمی آمریکا بر ضرورت اقداماتی جدی «برای خلع سلاح فوری کره شمالی» اشاره و تاکید کرد که این اقدام، یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

به گفته رسانه‌های کره جنوبی، به نظر می‌رسد که عبارت «پایتخت دشمن» به سئول اشاره دارد.

نظارت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حالی انجام شد که سئول و واشنگتن از روز دوشنبه رزمایش سالانه «سپر آزادی» خود را برای تقویت بازدارندگی علیه تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی آغاز کرده اند.

کیم جونگ اون گفته است: باید با شدت بیشتری کار را برای آمادگی نظامی همیشگی پیش ببریم تا همه واحدهای توپخانه‌ای بتوانند در لحظه ورود به جنگی واقعی با حمله‌هایی بی‌رحمانه و سریع ابتکار عمل را به دست بگیرند.

در این گزارش، رهبر کره شمالی بدون اشاره به جزئیات، ماموریت‌های مهمی برای «تکمیل آماده‌سازی جنگی توپخانه‌ای» تعیین کرده است.

کیم جونگ اون روز پنج شنبه برای دومین روز متوالی بر رزمایش نظامی ارتش خلق کره نظارت کرد.

وی روز چهارشنبه نیز در بازدید از یک پایگاه آموزشی نظامی در غرب کره شمالی، خواستار تشدید «رزمایش‌های جنگی واقعی و عملی» شد.

در همین حال ارتش کره جنوبی اعلام کرد که روز پنجشنبه رزمایش توپخانه‌ای با سلاح واقعی کره شمالی به سمت دریای زرد را در منطقه‌ای در اطراف شهر بندری غربی نامپو شناسایی کرده و ده‌ها موشک‌انداز و توپخانه‌ خودکششی در آن مستقر بوده اند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی هشدار داد که اگر کره شمالی اقدام تحریک آمیزی انجام دهد، سئول «قاطعانه» واکنش نشان می‌دهد.

پیونگ یانگ مدت‌ها است که رزمایش‌های نظامی مشترک سئول و واشنگتن را به عنوان تمریناتی برای حمله محکوم کرده است. اما این دوکشور اظهار کرده‌اند که رزمایش نظامی آن‌ها ماهیت دفاعی دارد.

وزارت دفاع کره شمالی روز دوشنبه هشدار داد که کره جنوبی و آمریکا برای رزمایش نظامی خود، «بهای سنگینی» پرداخت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی