فهرست گوشی هایی که به استارلینک وصل می شوند


فهرست گوشی هایی که به استارلینک وصل می شوند

کدام گوشی ها قابلیت اتصال به استارلیک یا همان اینترنت ماهواره ای را دارند؟

سوال اصلی این است: چه چیزی باعث می‌شود اینترنت ماهواره ای ارزش استفاده را داشته باشد؟ این اینترنت چه مزیت‌هایی دارد؟ یا اینکه استفاده از اینترنت معمولی برای شما بهتر است؟ این همان چیزی است که در مقاله امروز به‌طور عمیقی به آن خواهیم پرداخت.

این روزها شایعاتی درباره امکان اتصال به اینترنت ماهواره ای استارلینک با گوشی موبایل منتشر شده است؛ اما آیا چنین امکانی وجود دارد؟

به گزارش عصرایران، اسپیس ایکس قصد دارد توسعه اینترنت ماهواره ای استارلینک را سرعت ببخشد و دسترسی به این نوع اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت را در سراسر جهان میسر کند. به تازگی نیز دولت آمریکا با معاف کردن تحریم‌های مربوط به اینترنت ماهواره ای استارلینک، به ایلان ماسک و اسپیس ایکس اجازه داد تا خدمات Starlink را در ایران ارائه کند.همه گوشی های که قابلیت 4G دارند، قابلیت اتصال به شبکه‌ی استارلینک را خواهند داشت.

از سوی دیگر مدتی پیش اپل گوشی آیفون ۱۴ را معرفی کرد که امکان اتصال ماهواره ای یکی از ویژگی‌های پرشمار این سری محسوب می‌شود. همچنین بر اساس اخبار منتشر شده، گوگل هم قصد دارد پشتیبانی از اینترنت ماهواره ای را به سیستم عامل اندروید ۱۴ اضافه کند. حالا این سوال برای بسیاری از کاربران به وجود آمده که آیا با گوشی موبایل می توان به اینترنت ماهواره ای استارلینک وصل شد؟ در ادامه قصد داریم به این پرسش مهم کاربران پاسخ بدهیم.

اسپیس ایکس با انتشار گزارشی در وب‌سایت خود، برنامه زمانبندی اتصال مستقیم گوشی های تلفن همراه به شبکه‌ی ماهواره‌ای استارلینک (Direct to Cell) را رونمایی کرد.

بنابر این گزارش، امکان ارسال پیامک از سال ۲۰۲۴ و همچنین امکان برقراری تماس و استفاده از اینترنت تا سال ۲۰۲۵ فراهم خواهد بود. در این گزارش آمده است، همه گوشی های که قابلیت ۴G دارند، قابلیت اتصال به شبکه‌ی استارلینک را خواهند داشت.

این گزارش افزوده است که امکان این اتصال با برقراری خدمات رومینگ با اپراتورهای محلی فراهم است و درباره استراتژی اسپیس ایکس برای ارائه سیم‌کارت فیزیکی مستقل یا ارائه خدمات از طریق e-SIM، هنوز سیاست سکوت را پیشه کرده است.

فهرست گوشی هایی که به استارلینک وصل می شوند

استارلینک چیست؟

استارلینک پروژه ای است که توسط شرکت اسپیس ایکس انجام میشود و هدف آن مهیا سازی اینترنت در تمام کره زمین و حتی فضا است. این شرکت با استفاده از تعداد زیادی ماهواره که در اطراف زمین قرار میگیرند قصد دارد تمامی زمین را به اینترنت متصل نماید.

استارلینک می‌تواند دسترسی به اینترنت را عملاً در هر نقطه از کره خاکی مهیا سازد. هدف پروژه استارلینک ایلان ماسک این است که هزاران ماهواره کوچک به فضا پرتاب شده و در مدار پایینی زمین جای بگیرند، سپس همین ماهواره‌ها قادر به مخابره سیگنال‌های سریع اینترنتی به زمین خواهند بود.
ایلان ماسک

«ایلان ماسک» که نام کامل او «ایلان ریو ماسک» است در سال ۱۹۷۱ در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او در دو دانشگاه کویینز و پنسیلوانیا درس خوانده است که دو مدرک تحصیلی لیسانس فیزیک و لیسانس اقتصاد دارد. ماسک بنیانگذار شرکت‌هایی مانند تسلاموتورز و اسپیس ایکس است.

دارایی او در ژانویه ۲۰۲۱، چیزی حدود ۲۰۹ میلیارد دلار، برآورد شده است که با این حساب در حال حاضر، ثروتمندترین فرد جهان به شمار می‌آید.سبقت میزان ثروت ایلان ماسک از جف بزوس، مدیر شرکت آمازون در پی رشد چشمگیر سهام شرکت تسلا در بازار بورس وال‌استریت حاصل شد. ایلان ماسک مالک ۱۸ درصد سهام این شرکت تولید خودروهای برقی است.

فهرست گوشی هایی که به استارلینک وصل می شوند

سرعت اینترنت استارلینک چقدر خواهد بود؟

ماهواره‌های استارلینک اسپیس اکس در مدار پایینی و در فاصله ۵۶۰ کیلومتری از زمین قرار می‌گیرند. به خاطر فاصله نسبتاً اندک، اسپیس اکس مدعی شده که تأخیر چیزی بین ۳۵ الی ۳۵ میلی‌ثانیه خواهد بود. این یعنی سرعت اینترنت استارلینک برای برآورده‌سازی اکثر وظایف اینترنتی، مثلاً تجربه بازی‌های آنلاین، کافی خواهد بود. سرعت دانلود هم بسیار بالا بوده و حدوداً به ۱ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. اسپیس اکس هنوز اطلاعات مربوط به سرعت آپلود را به اشتراک نگذاشته است.

برای مقایسه باید گفت که سرویس اینترنت ماهواره‌ای HughesNet که همین حالا مشغول به کار است، سرعت دانلودی معادل ۲۵ مگابیت بر ثانیه ارائه می‌کند و تأخیرش نیز با تفاوتی بسیار چشمگیر به ۶۰۰ میلی‌ثانیه می‌رسد.

اخیراً یک صفحه در انجمن ردیت ایجاد شد که مدعی می‌شود نخستین تست‌های استارلینک، سرعت دانلود ۳۷ الی ۶۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود بین ۴.۵ الی ۱۷.۷۰ مگابیت بر ثانیه را نشان داده‌اند. اما اسپیس اکس واکنشی به موضوع نشان نداده و این ارقام را به صورت رسمی تأیید نکرده. از سوی دیگر خبرگزاری سی‌ان‌ان در یکی از مقالات خود به ایمیلی دست پیدا کرده که ظاهراً توسط بتا تسترهای استارلینک فرستاده شده و در آن آمده سرعت «بین ۵۰ مگابیت بر ثانیه الی ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است و تأخیر بین ۲۰ الی ۴۰ میلی‌ثانیه.» در بخشی دیگر از همین ایمیل آمده که استارلینک قصد دارد سرعت و تأخیر را طی ماه‌های پیش رو بهبود ببخشند.

اینترنت استارلینک چیست و کی به ایران میرسد؟ + تجهیزات دریافت و سرعت



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات اعتراف ربایندگان یسنا کوچولو + گزارش پرونده