فعال شدن سایدلود برنامه‌های آیفون؛ آیا این خبر خوبی برای ایرانی‌هاست؟


فعال شدن سایدلود برنامه‌های آیفون؛ آیا این خبر خوبی برای ایرانی‌هاست؟

ایتنا - امکان سایدلود یا نصب خارج‌ از اپ استور اپلیکیشن‌ها برای کاربران اروپایی گوشی‌ آیفون در به‌روزرسانی iOS 17.4 فراهم شده است؛ آیا این اتفاق مزیتی برای ایرانی‌ها دارد؟


در نسخه جدید iOS 17.4، توانایی سایدلود به گوشی‌های اپل اضافه شده است و از این به بعد کاربران اپل در اتحادیه اروپا می توانند با استفاده از آن از بازارهای دیجیتال غیر از اپ استور، برنامه‌ها و اپلکیشن‌ها دانلود کنند.

به معنای دیگر، اپل با انتشار نسخه iOS 17.4، سایدلود را برای گوشی‌های خود فعال کرد تا کاربران آیفون و سایر دیوایس‌های شرکت اپل که در ناحیه اتحادیه اروپا قرار دارند، بتوانند به صورت جانبی اپلیکیشن‌ها را دانلود کنند.

آیا سایدلود برای کاربران ایرانی هم فعال شده است؟


در سال‌های اخیر، اکثر اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور حذف شدند و دسترسی به آن‌ها دشوار شد.

به همین دلیل کاربران ایرانی اپل مجبور شدند برای استفاده از این برنامه‌ها، به فروشگاه‌های آنلاین روی آورند و یا تحت وب از آن استفاده کنند که به‌صورت ماهانه از کاربران هزینه دریافت می‌کنند.

شرکت اپل می‌توانست تغییرات iOS را در همه‌ کشورها ارائه دهد، اما چنین کاری انجام نداد؛ امری که فعال‌سازی سایدلود آیفون را برای ایرانی‌ها غیرممکن کرده است.

کشورهایی که سایدلود در آن‌ها فعال شده است:

اتریش
بلژیک
بلغارستان
کرواسی
قبرس
چک
دانمارک
استونی
فنلاند
فرانسه
آلمان
یونان
مجارستان
ایرلند
ایتالیا
لتونی
لیتوانی
لوکزامبورگ
مالت
هلند
لهستان
پرتغال
رومانی
اسلواکی
اسلوونی
اسپانیا
سوئد

بر اساس اعلام اپل سایدلود، تنها محدود به کاربران این کشورها یاد شده است و اگر کاربر برای مدت طولانی از آن‌ها خارج شود، فروشگاه‌های اپلیکیشنی که برای دستگاه خود دانلود کرده است، دیگر کار نخواهند کرد.

چرا اپل سایدلود برنامه‌های آیفون را فعال کرده است؟


پیشتر اتحادیه اروپا قانون بازارهای دیجیتال به نام DMA را تصویب کرده بود تا توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل را ملزم کند که خدمات و پلتفرم‌های خود را برای سایر شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان مستقل باز کنند.

به همین دلیل و بر اساس قانون بازارهای دیجیتال، اپل مجبور شده برای شرکت‌هایی که مایل به ارائه فروشگاه‌های برنامه‌های جایگزین به اپ‌استور هستند فضا ایجاد کند و به کاربران اجازه دهد برای اولین بار برنامه‌ها را از خارج از آن دانلود کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا