چرا آمریکایی‌ها عاشق بشقاب پرنده هستند؟


چرا آمریکایی‌ها عاشق بشقاب پرنده هستند؟

بشقاب پرنده از دهه 40 میلادی ذهن آمریکایی‌ها را به خود مشغول کرده است. این درگیری ذهنی آمیخته با ترس، کنجکاوی، توهم و داستان پردازی علمی و ذهنی است. اما بشقاب پرنده چیست؟

امیرحسین جعفری/ به گزارش تجارت‌نیوز، ماجرای مزرعه رزول برای بسیاری از مردم جهان آشناست؛ ماجرایی که با تأیید و تکذیب‌های فراوانی نیز همراه بوده است. ماجرایی که در میانه دهه چهل میلادی توجه جهان را به خود جلب کرد و مدعی بود که یک یوفو یا همان بشقاب پرنده با همراهان آن در مزرعه آقای رزول سقوط کرده و ارتش آمریکا نیز سریعاً نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کرده است. برخی با داستان پردازی‌هایی که مؤلفه‌های قابل اثبات اندکی نیز دارد، مدعی شدند پیشرفت‌های فضایی آمریکا پس از این اتفاق و در نهایت با شکل‌گیری ماجرا‌های منطقه B52 شکل گرفت. آمریکایی‌ها از آن پس علاقه بسیاری به مسائل فضایی پیدا کردند و دهه 50 و 60 میلادی تبدیل به دوره‌ای عظیم از جنگ فضایی میان شرق و غرب شد. هرچند جامعه شرقی از جمله در روسیه که پیشرفت‌های مهمی نیز در این حوزه کسب کرده بود؛ مانند جوانان آمریکایی نسبت به یوفو‌ها علاقه نشان نمی‌دادند. اگرچه با نگاهی به کمیک‌های آمریکایی و داستان‌ها و فیلم‌هایی که آن‌ها می‌پسندیدند، یوفو‌ها سوژه مناسبی برای ارضا ذهنی جوانان آمریکایی بود.

گزارش یاهونیوز در خصوص علاقه آمریکایی‌ها به بشقاب پرنده

با افزایش شیفتگی آمریکا به دنیای ماوراء، یک سؤال اساسی در کانون توجه قرار می‌گیرد: آیا شواهد محکمی برای اثبات وجود بازدیدکنندگان از ناشناخته‌ها وجود دارد؟ در این خصوص مطرح شده است که ایالات متحده احتمالاً از دهه 1930 از فعالیت‌های "غیر انسانی" آگاه بوده است و به بشقاب پرنده های سقوط کرده رسیدگی کرده است. یک سخنگوی وزارت دفاع به آسوشیتدپرس گفت که این آژانس هیچ اطلاعات قابل تأییدی برای اثبات ادعا‌هایی مبنی بر اینکه برنامه‌هایی در رابطه با در اختیار داشتن یا مهندسی معکوس مواد فرازمینی در گذشته وجود داشته یا در حال حاضر وجود دارد کشف نکرده است.

Jock Brocas، بنیان‌گذار و سردبیر Paranormal Daily News، نشریه‌ای که همه چیزهای فرازمینی را پوشش می‌دهد، گفت که جلسه استماع کنگره همه چیز را «وارونه» کرده است.

کری مک کیب، یکی از مجریان پادکست Ain't It Scary، برنامه‌ای که بر رویارویی‌های مرموز و غیرقابل توضیح تمرکز دارد، می‌گوید: «سخت است که بگوییم چه مدرکی در مورد حیات در سیارات دیگر داریم. ما از تعداد زیادی از مشاهدات تأیید شده یا موارد مشخص اطلاعی نداریم. ما ویدیو‌ها و تصاویر جالب زیادی داریم، اما نه چیز‌های دیگر.»

مک کیب گفته است: «ایالات متحده رابطه بسیار منحصر به فردی با مفهوم فرازمینی‌ها و حیات بیگانه دارد و افزود که او معتقد است به این دلیل است که آمریکا تجربیات بسیار خاصی با بشقاب پرنده‌ها داشته است.»

آمار‌ها چه می‌گویند؟

طبق نظرسنجی YouGov در سال 2022، که 1000 بزرگسال آمریکایی را مورد بررسی قرار داد. این نظرسنجی نشان داد که 34 درصد بر این باورند که بشقاب پرنده‌ها احتمالاً کشتی‌های بیگانه یا اشکال حیات بیگانه هستند، در حالی که این میزان در سال 1996 20 درصد بود، در حالی که 34 درصد دیگر گفتند که نمی‌دانستند و 32 درصد گفتند که توضیح علمی طبیعی برای این پدیده وجود دارد. شهادت بسیاری از افراد باعث شک و تردید شد، به ویژه میان کسانی که شک دارند که یوفو‌ها، UAP‌ها و بیگانگان حتی وجود دارند.

بشقاب پرنده در ایران

در ایران نیز یوفو‌ها سابقه جالبی دارند؛ شهریور سال 1355 بود که خلبان‌های مهرآباد با دو فانتوم به سوی یک شی ناشناخته حرکت کردند اما زمانیکه اقدام به حمله شد، نوری از آن شی خارج شد که تمامی وسائل الکترونیکی هواپیما را از کار انداخت. گزارش این واقعه نیز توسط نیروی هوایی به آمریکایی‌ها داده شد. اگرچه آمریکایی‌ها نقص فنی هواپیمای ایرانی را مربوط به قبل از پرواز شناسایی کردند. در سال‌های 61،62،81،82،83،84،85،86،90،91،93،95،98،99 و 1402 نیز گزارش رؤیت یوفو در ایران به ثبت رسیده است. یوفو‌ها در ایران عمدتاً در نوار غربی کشور دیده شده‌اند. هرچند اصفهان، تهران، شیراز و شمال کشور نیز گزارش‌های رؤیت یوفو را داشته‌اند.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تتوهای خنده دار مجید واشقانی را در این تصویر ببینید!