اولویت اصلی حماس درباره غزه مشخص شد/ شروط مهم برای دستیابی به آتش بس


اولویت اصلی حماس درباره غزه مشخص شد/ شروط مهم برای دستیابی به آتش بس

اقتصادنیوز: یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس می‌گوید رژیم صهیونیستی ورود آزادانه کمک‌ها به غزه را در مذاکرات نادیده می‌گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسام بادران یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در خصوص مذاکرات آتش‌بس غزه می‌گوید که نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی نه تنها خواسته‌های اصلی جنبش حماس، بلکه خواسته‌های مردم فلسطین را نیز در نظر نمی‌گیرند.

به گزارش الجزیره، این مقام حماس می‌گوید که خواسته‌های مذکور شامل دستیابی به آتش‌بس، اجازه بازگشت مردم شمال غزه به خانه‌های خود، اجازه ورود آزادانه و بدون قید و شرط کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و بازسازی منطقه بعد از جنگ است.

حسام بادران تاکید کرد که دولت آمریکا در این مذاکرات «یک میانجی بی‌طرف و منصف نیست» بلکه از نظر سیاسی، نظامی و مالی از نتانیاهو حمایت می‌کند. به گفته او، اظهارات مقامات آمریکا «بدون اراده واقعی» است و این کشور باید به رژیم صهیونیستی فشار بیاورد.

این مقام سیاسی حماس در انتها در خصوص اولویت‌های گروه مقاومت اسلامی در مذاکرات گفت: «اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل نیز موضوع مهمی است. ما بیش از ۱۰ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل داریم. [اما] اکنون اولویت اصلی کمک به مردم غزه و توقف نسل کشی است».

خبر مرتبط
خبر مهم بایدن درباره آتش بس غزه/ هشدار درباره ادامه جنگ در ماه رمضان

اقتصادنیوز : رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد توافق آتش‌بس در غزه در ازای آزادی اسرای اسرائیل اکنون در دستان جنبش حماس است.

ساعاتی پیش، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت آن قاهره را ترک کرده است. خبرگزاری دولتی القاهره مصر به نقل از یک منبع بلندپایه اعلام کرد که این هیئت برای مشورت در مورد پیشنهادات مصر را ترک کرده و مذاکرات هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

در همین حال، خبرگزاری سی ان‌ان به نقل از یکی از دیپلمات‌ها، مذاکرات را «بسیار پرتلاطم» توصیف کرد و گفت: «مذاکره‌کنندگان امیدوار بودند که این هفته پس از چند روز ملاقات در قاهره پیش‌نویس توافق نوشته شود، اما این اتفاق نخواهد افتاد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل ساده 1402 با طرح های شیک و جذاب