مسئول ناآرامی‌های اخیر در دریای سرخ مشخص شد


مسئول ناآرامی‌های اخیر در دریای سرخ مشخص شد

اقتصادنیوز: سخنگوی جنبش انصارالله یمن مسئول هرگونه ناآرامی در دریای سرخ را آمریکا دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما آمریکا را مسئول عواقب هر اتفاقی که در دریای سرخ می‌افتد می‌دانیم.»

به گزارش الجزیره، این مقام یمنی در ادامه نوشت: «جهان نباید نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه را که با حمایت کامل آمریکا اتفاق می‌افتد، فراموش کند».

عبدالسلام بار دیگر تاکید کرد که انصارالله تا پایان جنگ غزه به حملات خود علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

رهبر جنبش انصارالله نیز ساعاتی پیش در اظهارات مشابهی، سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی را «مایه ننگ» دانست و گفت که آمریکا نقش اصلی را در این جنایات ایفا می‌کند.

خبر مرتبط
واکنش صنعا به حمله موفقیت‌آمیز به کشتی آمریکایی در دریای سرخ

اقتصادنیوز: یکی از اعضای عالی شورای سیاسی انصارالله در واکنش به ادعای آمریکا درباره حمله عامدانه انصارالله به غیرنظامیان در کشتی اعلام کرد: که نیروهای یمنی عامدانه غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد و بر این مدعا شاهد داریم.

آخرین حمله نیرو‌های مقاومت یمنی شامگاه چهارشنبه رخ داد. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد نیرو‌های دریایی این کشور، یک کشتی آمریکایی را با چندین موشک دریایی هدف قرار دادند و کشتی آتش گرفته است. بر اساس این بیانیه، این عملیات پس از آن انجام شد که خدمه کشتی آمریکایی هشدار‌های نیرو‌های مسلح یمن را نادیده گرفتند.

خبر مرتبط
ادامه تنش‌ها در دریای سرخ / مفقود شدن سه دریانورد آمریکایی در باب‌المندب

اقتصادنیوز: خبرگزاری «رویترز» امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سه دریانورد کشتی آمریکایی هدف قرار گرفته در باب المندب، ناپدید شده و چهار دریانورد دیگر دچار سوختگی شده اند.

گفتنی است، رزمندگان یمنی از ماه نوامبر برای حمایت از مردم فلسطین وارد عمل شده و اعلام کرده‌اند به کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که به هر نحوی با این رژیم در ارتباط باشند، اجازه عبور از دریای سرخ را نمی‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها