مشکلی برای تقاضای بازار شب عید نیست


مشکلی برای تقاضای بازار شب عید نیست

رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت که دولت، اصناف و بازاریان با هماهنگی یکدیگر به استقبال نوروز و ماه مبارک رمضان می روند و مشکل خاصی برای تقاضای روزهای آتی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، اخیرا در تداوم اقدامات مختلف دولت برای کنترل بازار شب عید و ماه رمضان، معاون اول رئیس جمهور با برخی از صنوف دیدار داشت و با تاکید بر اینکه امروز هم حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور جز با همراهی و مشارکت بازار و بخش خصوصی میسر نیست، تصریح کرد که نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها صرفا با اقدامات دولتی و برخورد های تعزیراتی ساماندهی نمی‌شود بلکه این خود بازاریان و اصناف هستند که با هماهنگی می‌توانند بر بازار به نحو مطلوب نظارت کنند و انتظار دولت از بازاریان این است که به ویژه برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان نسبت به نظارت و کنترل قیمت ها توجه جدی داشته باشند.

همین صحبت‌ها باعث شد که برخی با تحریف سخنان مخبر مدعی شدند که دولت بازار را به حال خود رها کرده و به بازاریان سپرده است! حال با توجه به موضوعات پیش آمده به سراغ اصناف رفته و نظرات آنها را در این زمینه جویا شدیم .

علی بهرمند - رئیس اتحادیه قنادان تهران - در واکنش به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور خطاب به اصناف مبنی بر اینکه «این شب عیدی انتظار داریم با هماهنگی دولت بازار را مقداری کنترل کنید.» گفت: خوشبختانه ما هم اکنون مشکل خاصی برای تامین نیازهای شب عید و ماه مبارک رمضان نداریم و بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنف ما بدون توجه به قیمت ها به وفور وجود دارد. به همین دلیل معتقدم دولت تنها می تواند نقش نظارتی را در بازار داشته باشد و همه چیز را به فعالان صنفی و بازاریان بسپارد.

وی ادامه داد: البته به موازات اینکه دولت همچنان مشغول انجام امور و مسئولیت های خود برای تامین کالاهای اساسی و نیاز مردم است، ما نیز به نحو احسن آماده تامین نیاز عید و ماه مبارک رمضان شده ایم و در واقع هر بخش و سازمان دولتی یا خصوصی به کارهای خود متمرکز شده است. این بدان معناست که دولت و اصناف و بازاریان همچنان با هماهنگی یکدیگر به استقبال نوروز و ماه مبارک رمضان می روند و مشکل خاصی برای تقاضای روزهای آتی نیست.

بهرمند با توجه به ایام پیش رو ؛ به لزوم حمایت بیشتر دولت برای تامین شکر اشاره کرد و گفت: با وجود تامین بخش عمده ای از مواد اولیه مورد نیاز، همچنان در تهیه شکر با قیمت مناسب و به موقع با مشکل روبرو هستیم که امیدوارم دولت با ابلاغ دستورات لازم به جهاد کشاورزی، زمینه رفع فوری نیاز ما را فراهم کند. به جز این مورد در روند تهیه هیچ یک از مواد اولیه خود مشکلی نداریم و امیدواریم با نظارت دولت بتوانیم نیازهای مردم را به خوبی تامین کنیم.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا