مکرون استفاده از سلاح هسته ای در درگیری اوکراین را ممکن می‌داند


مکرون استفاده از سلاح هسته ای در درگیری اوکراین را ممکن می‌داند

فرانسوی ها پس از سخنان مکرون در رابطه با روسیه به خشم آمدند.

به گزارش اسپوتنیک، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه پس از سخنان وی در مورد حمایت از اوکراین و عدم وجود محدودیت در استفاده از سلاح، حتی سلاح هسته‌ای، در شبکه اجتماعی ایکس خواستار سرنگونی رئیس جمهور امانوئل ماکرون شد.
پیشتر در روز پنجشنبه، شبکه BFMTV به نقل از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفت که پاریس هیچ محدودیت یا خط قرمزی برای حمایت از اوکراین از نظر استفاده از هر نوع تسلیحاتی نمی‌بیند.
فیلیپو در ادامه نوشت:«ماکرون به تازگی این موضوع را برای همه طرفین خود تأیید کرده است که در جنگ با روسیه مرز و خط قرمزی وجود ندارد! تصورش غیرممکن است که این مرد، این دست نشانده دیوانه ناتو هنوز سرنگون نشده است!»
به گفته این سیاستمدار، این بدان معناست که امکان اعزام نیروهای زمینی فرانسه یا حتی قرار دادن سلاح هسته ای در اختیار اتحادیه اروپا وجود دارد. مردم فرانسه باید به خاطر صلح واکنش نشان دهند، اکنون، زمان بسیار جدی ای است.
پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ، هر کاری انجام خواهد داد.
به گفته وی، رهبران کشورهای غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت وگو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. بعداً، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه، پس از اظهارات ماکرون، نیز اعزام ارتش به اوکراین را رد نکرد و افزود که پاریس "نمی‌تواند با پیروزی روسیه کنار بیاید".
کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که اعزام احتمالی نیرو توسط کشورهای غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
شایان ذکر است، اخیراً نظرات در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه به طور فزاینده ای در غرب مطرح شده است. کرملین خاطرنشان می کند که روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی کند، اما اقداماتی که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک باشد را نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال های اخیر، طرف روسی به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره می کند. این ائتلاف در حال گسترش عملیات خود است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط