حمایت محض ماکرون از اوکراین/ کرملین شاکی شد


حمایت محض ماکرون از اوکراین/ کرملین شاکی شد

اقتصادنیوز: سخنگوی کرملین گفت، اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه، نشان دهنده افزایش مشارکت این کشور در مساله اوکراین است که در تضاد با منافع پاریس است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پیشتر رسانه‌ها گزارش دادند که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به سران احزاب مخالف گفته است که در مورد حمایت از اوکراین «هیچ محدودیتی» وجود ندارد.

دیمیتری پسکوف‌، سخنگوی کرملین در مصاحبه با پاول زاروبین، خبرنگار روسیا ۱ گفت: «یک مساله واضح است؛ آقای ماکرون به خط‌مشی خود برای «تحمیل شکست استراتژیک» به کشور ما همچنان پایبند است و همچنان به افزایش سطح دخالت مستقیم فرانسه در این جنگ ادامه می‌دهد. از دیدگاه ما، این به هیچ وجه با منافع مردم فرانسه مطابقت ندارد.»

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت مسکو در روزهای اخیر شاهد اظهارات بسیار متناقضی از سمت پاریس است.

خبر مرتبط
جنگ اوکراین روسای جمهور فرانسه را دور هم جمع کرد/ جزئیات نشست مهم ماکرون با اولاند و سارکوزی

اقتصادنیوز: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه شامگاه چهارشنبه به طور جداگانه با فرانسوا اولاند و نیکولا سارکوزی، روسای جمهور سابق فرانسه در کاخ الیزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

او گفت: «ما در روزهای اخیر شاهد مجموعه‌ای از اظهارات بسیار متناقض از سمت پاریس بوده‌ایم. از یک طرف، آقای ماکرون شروع به بحث در مورد امکان اعزام نیروهای نظامی به درگیری در اوکراین می‌کند، و از سوی دیگر، وزیر امور خارجه فرانسه صحبت می‌کند و قاطعانه امکان اعزام چنین نیروهایی را رد می‌کند.»

پیشتر رئیس‌جمهور فرانسه استدلال کرده بود که استقرار نیروها در اوکراین توسط اعضای ناتو و سایر متحدان را نمی‌توان رد کرد، زیرا قدرت‌های غربی نباید دست از کار بکشند و باید اطمینان حاصل کنند که روسیه نیروهای کی‌یف را شکست نمی‌دهد.

خبر مرتبط
کاخ سفید به تشر جدید ماکرون واکنش نشان داد

اقتصادنیوز : هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا به صحبت‌های خصمانه جدید رئیس جمهور فرانسه برای حمایت از اوکراین علیه روسیه واکنش نشان داده و تاکید کرد سربازان آمریکایی در اوکراین نخواهند جنگید.

ماکرون دوشنبه ۲۶ فوریه پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفت: «امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم. در حالی که متحدان اروپایی اوکراین می‌خواهند از تشدید درگیری به جنگ مستقیم با روسیه اجتناب کنند، آنها موافق هستند که باید بیشتر تلاش کنند تا مسکو پیروز نشود.»

رهبر فرانسه گفت: «ما باید وضعیت را بررسی کنیم و متوجه باشیم که امنیت‌جمعی ما در خطر است. ما باید سریع‌تر عمل کنیم. روسیه نباید پیروز شود، نه فقط به خاطر اوکراین، بلکه به این خاطر که ما با انجام این کار، امنیت‌جمعی خود را برای امروز و آینده تضمین می‌کنیم. متحدانی که امروز درباره استقرار مستقیم نیروها در اوکراین می‌گویند "اصلا و ابدا"، در واقع همان کسانی هستند که قبلا تشدید کمک‌های نظامی که بعدا اعطا شد، از جمله موشک‌های دوربرد و جت‌های جنگنده را رد می‌کردند. دو سال پیش، خیلی‌ها دور این میز می‌گفتند که ما کلاه ایمنی و کیسه خواب ارائه می‌دهیم و اکنون همان‌ها می‌گویند که باید برای رساندن موشک‌ها و تانک‌ها به اوکراین کارهای بیشتری انجام دهیم. ما باید واقع‌بین باشیم و متوجه باشیم که همیشه شش تا هشت ماه تاخیر داشته‌ایم، بنابراین برای رسیدن به هدفمان هر کاری لازم است انجام خواهیم داد.»

امانوئل ماکرون مدعی شد، اجماع گسترده‌ای در میان کشورهایی که در نشست روز دوشنبه حضور داشتند، وجود دارد که متحدان باید کمک‌های بیشتری به اوکراین ارائه کنند و سریع‌تر قدم بردارند. او گفت: «ما با مردم روسیه در جنگ نیستیم، اما نمی‌توانیم اجازه دهیم آنها در اوکراین پیروز شوند. ما مصمم هستیم تا هر کاری که لازم است را تا هر زمانی که لازم باشد، انجام دهیم. این نکته کلیدی این جلسه است.»

پس از آن انگلیس، آمریکا، آلمان، سوئد و ایتالیا و دیگر کشورهای عضو ناتو در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر احتمال اعزام نیروهای رزمی به اوکراین، گفتند قصد انجام دادن این کار را ندارند. وزیر خارجه فرانسه هم از اساس، وجود چنین ایده‌ای را رد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید