فروش مصالح ایرانی با برند عمانی!


فروش مصالح ایرانی با برند عمانی!

مدیر کل سابق فدراسیون بین‌المللی صنعت ساختمان گفت: درحال‌حاضر محصولاتی که با مواد معدنی ایران و با دانش ایرانی تولید می‌کنیم را با برند عمان در بازار بین‌المللی به فروش می‌رسانیم.

کامبیز یوسفی با بیان اینکه ساختار معماری ایرانی با مصالح نوین در صنعت ساختمان باید احیا شود، اظهارکرد: در صنعت ساختمان با استفاده از مصالح نوین می‌توان کیفیت ساخت‌وساز را بالا برد و همچنین طول عمر سازه را افزایش داد، از این رو پروژه‌های آینده پژوهی در صنعت ساختمان طرح شد.

وی ادامه داد: در پژوهش‌ها به مفهومی از مواد معدنی و خاک رسیدیم که و ترکیب آن با درصد خلوص مختلف از اکسید منیزیوم، سولفات منیزیوم و کلرید منیزیوم و با درصدها و فرمول‌های شیمیایی خاص خود به ورق‌های اکسید منیزیوم در دنیا معروف هستند و به دانش و توان تولید این ورق‌ها در ایران دست یافتیم.

مدیر کل سابق فدراسیون بین‌المللی صنعت ساختمان (FIABCI) در ایران با بیان اینکه چین و امریکا پیشتاز تولید این مصالح ساختمانی نوین در دنیا هستند، گفت: کارخانه ساخت این مصالح نوین را با مواد معدنی ایرانی در عمان راه‌اندازی کردیم و توانستیم بخشی از بازار را تصاحب کنیم و درحال‌حاضر محصولات نوین با مواد ایرانی اما با برند اماراتی و عمان در منطقه منا توزیع می‌کنیم.

یوسفی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا این کارخانه با فناوری‌هاس نوین و با مواد معدنی ایرانی را در کشور ایران راه‌اندازی نکردید، اظهارکرد: دو دلیل مهم مانع از راه‌اندازی خط تولید مصالح جدید ساختمانی در ایران شد اول اینکه برای راه‌اندازی تولید مصالح ساختمانی نوین با موانع بزرگ و متعدد اداری مواجه بودیم به طوری که در امارات برای مجوزهای لازم تنها ۶ روز فرآیندها طی شد در حالی که در ایران بعد از ۶ ماه هیچ پاسخی به درخواست‌های مجوز داده نشد و در هر اداره و سازمانی بر سر راه تولیدکنندگان مانع تراشی می‌کردند در حالی که در امارات و عمان به دنبال تسهیل فرآیند برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر کارخانه‌های بودند و با معافیت‌های مالیاتی متعدد و بی‌شماری از تولیدکنندگان استقبال می‌کردند. دلیل دوم این بود که بازار مصرف ساختمان در ایران از لحاظ قیمتی پایدار نیست.

فروش مصالح ایرانی با برند عمانی!

یوسفی ادامه داد: درحال‌حاضر محصولاتی که را با مواد معدنی ایران و با دانش ایرانی تولید می‌کنیم را با برند عمان در بازار بین‌المللی به فروش می‌رسانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403