پرونده اسرائیل در دادگاه لاهه سنگین شد/ درخواست جدید آفریقای جنوبی


پرونده اسرائیل در دادگاه لاهه سنگین شد/ درخواست جدید آفریقای جنوبی

اقتصادنیوز: آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا «تدابیر اضطراری جدیدی» را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طبق گزارش شبکه روسیا الیوم، در درخواست جدید آفریقای جنوبی آمده است: اسرائیل علاوه بر جنگی که در حال انجام است، سیاست قحطی و گرسنگی گسترده‌ای را علیه جمعیت غیرنظامی غزه اجرا می‌کند.

این دومین باری است که آفریقای جنوبی خواستار اتخاذ اقدامات اضافی علیه رژیم صهیونیستی می‌شود و درخواست نخست آن فوریه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری رد شده بود.

خبر مرتبط
درخواست مهم پاکستان از دادگاه لاهه درباره جنگ غزه

اقتصادنیوز: رئیس هیات پاکستان در جلسه علنی دیوان بین المللی دادگستری از دادگاه لاهه خواست تا مطابق با وظایف قضایی خود جلوی اقدامات سیستماتیک آپارتاید صهیونیست‌ها را بگیرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۶ بهمن رای خود را در خصوص «اقدامات اضطراری و موقت» برای تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد. این دادگاه در این حکم صلاحیت خود را برای رسیدگی به این پرونده تأیید کرد و از رژیم صهیونیستی خواست برای جلوگیری از نسل‌کشی اقدام کند.

آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی خود در نوار غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ ۱۹۴۸ را نقض کرده است، روز ۲۹ دسامبر شکایتی را علیه تل‌آویو در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و طی ۲ جلسه به آن رسیدگی شد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، طی یورش‌های زمینی و هوایی متعدد خود به اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه سراسر غزه، جان بیش از ۳۰ هزار فلسطینی را گرفته است. اکثر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. در همین حال خبری از ورود کاروان‌های حامل کمک به غزه نیست و تعداد محدودی کامیون که وارد غزه می‌شود، هدف حملات صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!