غذاهای ممنوعه در سفر با اتوبوس


غذاهای ممنوعه در سفر با اتوبوس

مسافرت همیشه یکی از زیباترین بخش‌های زندگی ما محسوب می‌شود. به‌شرط آنکه سعی کنیم بایدونبایدهای که برای هر سفر به آن نیاز است را موردتوجه قرار دهیم؛

مسافرت همیشه یکی از زیباترین بخش‌های زندگی ما محسوب می‌شود. به‌شرط آنکه سعی کنیم بایدونبایدهای که برای هر سفر به آن نیاز است را موردتوجه قرار دهیم؛ مثلاً در نظر داشته باشیم که چه خوراکی را در طول سفر بخوریم که مبادا دچار مسمومیت غذایی شویم و تمام مسافت را با بیماری طی کنیم. برخی از غذاها برای سفر به‌عنوان غذاهای ممنوعه شناخته می‌شوند. پس قبل از آنکه برای خرید بلیط اتوبوس رشت به تهران علی بابااقدام کنید با ما همراه باشید از لیست غذاهای که دچار بیماری شما در طول سفر می‌شوند کسب اطلاع کنید. این همراهی قطعاً مسافرت خوشایند تری را برای شما رقم خواهد زد.

چه غذاهای در سفر نخوریم

. از آنجایی که همه ما به‌محض رسیدن به ترمینال با دیدن مغازه‌ای فست فود فروشی و سایر اغذیه‌فروشی‌ها دلمان یک غذای فست فودی می‌خواهد. برای کسانی که می‌خواهند بلیط اتوبوس تهران به رشت علی بابا را خریداری کنند قرار است از این غذاهای ممنوعه در طول سفر با اتوبوس بیشتر بگویم پس همراه ما باشید.

پیش از سفر آش‌های پر حبوبات نخورید

یکی از بدترین دردها در زمان سوارشدن به اتوبوس و تکان‌های ماشین دردهای شکمی است. این دردها زمانی تشدید پیدا می‌کند که حتی شما از شب قبل آش پر حبوباتی را خورده باشید. به شما توصیه می‌کنیم از خوردن عدس، لوبیا و سایر حبوبات نفاخ جلوگیری کنید. چون حبوبات حاوی قندی بهاسم الیگوساکارید هستند که بدن انسان توانایی شکستن آن به‌طور کامل ندارد. این قند هم می‌تواند باعث نفخ و ناراحتی شکمی می‌شود.

غذاهای فست فودی اصلاً نخورید

یکی از بدترین غذاهای که شما شاید در ترمینال با استشمام بوی آن هوس خوردنش را بکنید غذاهای چرب فست فودی است. از آنجایی که این غذاها در روغن زیادی سرخ می‌شود و از سلامت آن اطلاع چندانی ندارید. از یک‌سوممکن است دچار دل‌درد شوید و از سمت دیگر ممکن است مسموم شوید

غذاهای ممنوعه در سفر با اتوبوس

غذاهای شور و پرنمک نخورید

خوردن ساندویچ‌ها و غذاهای پرنمک در زمان سوارشدن به اتوبوس با خرید بلیط اتوبوس رشت به تهران علی بابا ممکن است سبب تشنگی بیش‌ازحد شما شود. همین امر هم طلب می‌کند که مدام آب بنوشید و با این اوصاف به دستشویی نیاز پیدا خواهید کرد که در طول سفر قدری این کار سخت می‌شود.

خوردن نوشابه‌های انرژی‌زا ممنوع

به شما توصیه می‌کنیم از خوردن قهوه و نوشابه‌های انرژی‌زا قبل از سوارشدن به اتوبوس خودداری کنید. چراکه این غذاها سبب می‌شود کم‌آبیدر بدن شما تشدید شود و نیاز به خوردن آب زیاد پیدا کنید. بهتر است دو ساعت قبل از سوارشدن به ا توبوس آب بخورید تا بدنتان کم آب نباشد. سپس به سرویس بروید و بعد سوار اتوبوس شوید. این کار بدون شک از کم‌آبیبدنتان و نیاز پیدا کردن به دستشویی جلوگیری می‌کند.

غذاهای آماده را نخورید

بدون شک در داخل سوپرمارکت‌ها غذاهای آماده مثل الویه و ساندویچ‌های سرد را دیده‌اید. به شما توصیه می‌کنیم به‌جای این ساندویچ‌ها که ممکن است سبب مسمومیت شما شود حتماً از منزل برای خود یک ساندویچ آماده تهیه کنید. این غذاها اگر شمارا مسموم کند بدون شک سفر را حسابی به شما تلخمی‌کند.

چه میوه‌های را در سفر نخوریم

شما در طول سفر دودسته میوه را برای انتخاب و خوردن در پیش روی خوددارید. برخی از این میوه‌ها پوست ضخیمی دارند مثل پرتغال و موز که به‌راحتی باپوست کندن آن می‌توانید آن را نوش جان‌کنید. برخی میوه‌ها نیاز به خیساندن زیاد در آب‌دارند مثل توت‌فرنگی یا توت سفید به همین خاطر توصیه می‌شود این قبیل میوه‌ها خورده نشود چون سبب می‌شود از روی میکروب‌های روی پوست میوه سبب بیماری شما شود.

یخ و غذاهای یخ‌زده

به‌هیچ‌عنوان چه در سفر با خودرو شخصی و اتوبوس توصیه می‌شود غذاهای یخی بین‌راهی نخورید. این غذاها باکتری‌های بسیاری را باوجود یخ‌های که در آن است با خود به همراه دارند. حتی از خوردن نوشیدنی‌های یخی هم در بین راه خودداری کنید چون بدون تردید شمارا بیمار خواهد کرد

غذاهای ممنوعه در سفر با اتوبوس

تخم‌مرغ عسلی

خوردن تخم‌مرغ نیم‌پز عسلی را تنها و تنها در منزل خود دنبال کنید. چراکهشما از سلامت تخم‌مرغ در بیرون از منزل خبر ندارید و اگر آن را به‌صورتعسلی شده مصرف کنید و میکروب‌های آن در پروسه پخت‌وپز کشته نشده باشد حتماً شمارا بیمار خواهد کرد.

سبزیجات خام

خوردن سبزی همیشه سبب سلامت شما نمی‌شود چراکه سبزیجات نیاز به شستن حسابی دارند و اگر این روند به‌درستی دنبال نشود قطعاً شما مستعد بیماری خواهید شد. پس در مسافرت‌های بین‌راهی اصلاً سبزیجات نخرید و استفاده نکنید چون ممکن است این سبزی‌ها در شرایط نگهداری خوبی نبوده باشند و شمارا بیمار کنند.

کلام آخر در مورد سفر با اتوبوس و غذا خوردن

همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردی برای سفر با اتوبوس بایدونبایدهای بسیاری را باید مدنظر قرار دهید. به شما توصیه می‌کنیم از خوردن برخی از غذاها حتی غذاهای سالم مثل سبزیجات و آب زیادی خودداری کنید. پس در نظر داشته باشید که غذاهای سالم که شاید سبب بیماری شما شود غذاهای ممنوعه با شما چه می‌کند. این غذاها می‌تواندشامل نوشابه‌های انرژی‌زا، تخم‌مرغ عسلی، غذاهای فست فودی و مواردیازاین‌دست باشد. به پخت‌وپز غذا، شستشوی آن و شرایط نگهداریش در زمان خرید اهمیت دهید چراکه همه این موارد سبب خواهند شد شما دچار بیماری در طول سفرتان شوید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی