آمریکا به تکاپو افتاد/ کره شمالی خلع سلاح می شود ؟


 آمریکا به تکاپو افتاد/ کره شمالی خلع سلاح می شود ؟

اقتصادنیوز : فرستاده ارشد اتمی آمریکا بر ضرورت اقداماتی جدی «برای خلع سلاح فوری کره شمالی» اشاره و تاکید کرد که این اقدام، یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جونگ پاک» فرستاده اتمی آمریکا در امور کره شمالی همچنین بر «هدف مشخص واشنگتن در پیگیری خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره» تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روز دوشنبه «میرا رپ –هوپر» مدیر ارشد شرق آسیا و اقیانوسیه شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفته بود واشنگتن به دنبال بررسی اقدامات جدی در ارتباط با خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره است.

خبر مرتبط
توافق مهم آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی/ مسدودسازی منابع مالی پیونگ یانگ کلید خورد

اقتصادنیوز: چو تائه یول وزیر امور خارجه کره‌جنوبی در دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود، اظهار داشت: سئول و واشنگتن در مواجهه با چالش‌های منطقه‌ای و جهانی همیشه همگام قدم برداشته‌اند.

وی در اجلاسی به میزبانی بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی گفته بود: نمی‌خواهم درباره یک گام نهایی پیش داوری و قضاوت کنم. اما فکر می‌کنم باید اقدامی در ارتباط با یک خلع سلاح اتمی فوری صورت گیرد.

فرستاده اتمی آمریکا در امور کره شمالی همچنین خاطرنشان کرد در کنار مذاکرات آتی درباره برنامه‌های اتمی کره شمالی، تسلیحات زیادی هستند که باید به آنها رسیدگی شود.

وی با اشاره به تلاش‌های کره شمالی برای توسعه موشک‌های بالستیک سوخت جامد، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی، قابلیت‌های مافوق صوت و وسایل نقلیه زیرآبی بدون سرنشین، گفت: من فکر می‌کنم واقعا مهم است که اذعان کنیم که تسلیحات زیادی وجود دارد که باید با آنها مقابله کرد.

این مقام مسئول آمریکایی ادامه داد: با توجه به مقیاس فعالیت‌های تسلیحاتی کره شمالی و اشاعه آنها، کار زیادی باید انجام شود. البته این اقدامات را نمی‌شود یک شبه انجام داد.

فرستاده اتمی آمریکا در امور کره شمالی همچنین با اشاره به تغییرات سیاست خارجی پیونگ یانگ، از جمله همسویی فزاینده آن با روسیه، گفت که ایالات متحده ارزیابی می‌کند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در حال انجام یک تغییر استراتژیک بلندمدت برای دستیابی به هدف "اصلی" خود یعنی حفظ خاندان کیم است.

وی افزود: به نظر می‌رسد که کیم جونگ اون تصمیم گرفته که نمی‌تواند از طریق مذاکرات با آمریکا و کره جنوبی به هدف اولیه خود دست پیدا کند. او جهان را از طریق یک لنز جنگ سرد جدید می‌نگرد که در آن کره شمالی می‌تواند از همسویی نزدیکتر با روسیه و چین سود ببرد.

این دیپلمات همچنین به این ضرورت اشاره کرد که پکن باید یک نقش سازنده در مسائل مربوط به کره شمالی داشته باشد و ادامه داد: ما چین را تشویق می‌کنیم که نقش سازنده‌ای ایفا کند که شامل اجرای کامل تحریم‌ها یا تشویق کره شمالی به مذاکره و پرهیز از این فعالیت‌هایی است که برای امنیت منطقه‌ای مضر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس