بلیت موزه لوور گران شد


بلیت موزه لوور گران شد

موزه «لوور» در آستانه برگزاری بازی های المپیک در فرانسه، میزبان نمایشگاهی با موضوع تاریخچه بازی های المپیک خواهد بود.

موزه «لوور» در آستانه برگزاری بازی های المپیک در فرانسه، میزبان نمایشگاهی با موضوع تاریخچه بازی های المپیک خواهد بود.

به گزارش «دنیای سفر»، موزه «لوور» در پاریس از ۲۴ آوریل میزبان «المپیسم: ابداع امروزی، میراث باستانی»، نمایشگاهی درباره تاریخچه بازی های المپیک و تفاوت های آن از دوران باستان تا به امروز خواهد بود.

این نمایشگاه در حالی ترتیب داده شده است که «پاریس» برای سومین بار آماده میزبانی از بازی های المپیک می شود. این شهر آخرین بار حدود یک قرن قبل و در سال ۱۹۲۴ میلادی میزبان این بازی ها بود.

نمایشگاه پیش روی «لوور» به تاریخچه و زمینه سیاسی می پردازد که نخستین بازی های المپیک امروزی را در سال ۱۸۹۶ میلادی به وجود آورد و نشان می دهد که چگونه برگزارکنندگان آن به دنبال بازسازی مسابقات بازی های یونان باستان بودند. از جمله افرادی که به آن ها پرداخته می شود، به «پیر دو کوبرتن»، «پدر بازی های المپیک مدرن» و «دمتریوس ویکلاس» نخستین رئیس کمیته بین المللی المپیک می توان اشاره کرد.

افزایش قیمت بلیت موزه لوور قبل از المپیک

بلیت موزه لوور پاریس در آخرین افزایش قیمت قبل از میزبانی بازی های المپیک تقریباً 30 درصد افزایش یافته و به 22 یورو رسیده است. جهش از 17 یورو اولین تغییر قیمت در هفت سال گذشته در پربازدیدترین موزه جهان است که سال گذشته پذیرای حدود 8.9 میلیون نفر بود.

این افزایش قیمت باعث شده تا صف های طولانی در صبح دوشنبه برای تماشای گنجینه های موزه که معروف به مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی است، تشکیل شود.

موزه لوور اعلام کرد که این افزایش برای پوشش هزینه های فزاینده انرژی ضروری است. صورتحساب آن ها بین سال های 2021 تا 2022 حدود 88 درصد افزایش یافته و موزه قصد دارد ساعات کار خود را افزایش دهد.

40 درصد از بازدیدکنندگان از جمله افراد زیر 25 سال، افراد کم درآمد و بیکار، افراد معلول، معلمان و روزنامه نگاران می توانند از بلیت رایگان استفاده کنند. قیمت های دیگر نیز در پایتخت فرانسه برای بازی های المپیک در حال افزایش است، از جمله بلیت مترو که در طول بازی های المپیک تقریباً دو برابر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس