لاریجانی: جایگاه آمریکا و غرب در حال افول است


لاریجانی: جایگاه آمریکا و غرب در حال افول است

اقتصادنیوز : رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی گفت که باید بدانیم رشد شتابان توسعه ملی جایگاه آینده ایران را در صحنه بین‌المللی مشخص می‌کند و این ترجمه این روایت است که پاداش به حکومت‌ها به اندازه استفاده‌شان از عقلانیت داده می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی لاریجانی روز چهارشنبه در هفدهمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران گفت ارسطو به افلاطون می گوید اینقدر که بر وحدت مصر هستید، دو اشکال دارد اول اینکه این ارزش را به ضد خود تبدیل می کند دوم مدینه (شهر) را به دهکده تبدیل می‌کنید.
وی ادامه داد: علم سیاست در ذات خود سختی‌های بیشتری دارد؛ کانت می‌گوید شاید سخت‌ترین دانش‌ها در حوزه سیاست است چون در علوم دقیقه با موجودات بی جان طرف هستیم، اما اینجا با انسان‌ها و اراده‌هایشان طرف هستیم.

لاریجانی درباره این دیدگاه که برخی می‌گویند جایگاه آمریکا و غرب در حال افول است و غرب از نقش تعیین کنندگی برای خود افول کرده گفت این دیدگاه الان زیاد دیده و شنیده می‌شود، اما آمریکا و غرب نقش تخریب کنندگی خود را دارد و توان درگیر کردن رقبایش را دارد. شاید علت این دیدگاه به برخی ویژگی‌های ذاتی مدرنیته برگردد و برخی هم به نتیجه تجربی تحولات و اقدامات برمی‌گردد که سیاست مداران در علل رفتار آمریکا با آن مواجه شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا