شناور تفریحی مازندران در ساحل


شناور تفریحی مازندران در ساحل

شناور تفریحی با ظرفیت ۵۰ نفر که قرار بود طی مدت زمان کوتاه ساخته و به آب انداخته شود اما بنا به دلایلی از جمله نبود سرمایه گذار برای تحویل و آغاز فعالیت جدی در مازندران به گِل نشست.

شناور تفریحی با ظرفیت ۵۰ نفر که قرار بود طی مدت زمان کوتاه ساخته و به آب انداخته شود اما بنا به دلایلی از جمله نبود سرمایه گذار برای تحویل و آغاز فعالیت جدی در مازندران به گِل نشست.

به گزارش «دنیای سفر»؛ گردشگری دریایی در مازندران حکایتی پیچیده و پروعده دارد و اگر بخواهیم به پیشینه خبرهای مرتبط با رونق گردشگری دریایی در مازندران بپردازیم، دورترین خبرها، قول ها و پیش بینی های مثبت، به طور تقریبی به کمتر از یک دهه قبل بر می گردد. به عنوان مثال سال ۱۳۹۳ مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ورود یک فروند کشتی کروز با ۱۴۰ سوئیت مجهز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داده بود و گفته بود: «این هتل شناور طی ۲ سه ماه آینده به استان منتقل می شود.» بهار ۱۳۹۴ نیز مدیرکل وقت همین دستگاه اعلام کرد «سه شناور خریداری شده که یکی از آن ها تیر به ایران می آید.»

اسفند ۱۳۹۶ هم استاندار وقت مازندران اعلام کرد «برای نوروز ۱۳۹۷ کشتی کروز وارد مازندران می شود و تلاش بر این است که دو فروند کشتی تفریحی به آب های استان بیاید و بین بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد مسافران را جابه جا کند.»

از این دست خبرها طی یک دهه اخیر بارها اعلام شده است. سال ها از اعلام این خبرها و تدابیر مدیران و مسوولان وقت مازندران و کشور برای غلبه بر نادیده گرفتن مزایای گردشگری دریایی می گذرد در تازه ترین رخداد در این خصوص موضوع سرنوشت یک فروند شناور تفریحی که سالها قبل عملیات ساخت آن در شرکت کشتی سازی صدرا آغاز شد و مجموعه مدیریتی در این خصوص اظهار نظر کردند.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: ساخت یک فروند شناور تفریحی به سفارش استاندار سابق مازندران به منظور گسترش و استفاده از ظرفیت گردشگری دریایی در مجتمع کاسپین شرکت صدرا واقع در بهشهر آغاز شد.

منوچهر علیپور با اشاره به اینکه سفارش ساخت این شناور تفریحی در بازدید استاندار سابق مازندران از کشتی سازی صدرا در بهشهر به مدیر وقت این مجموعه داده شد و ادامه داد: مدیریت وقت کشتی سازی براساس وعده استاندار مبنی بر اینکه شناور ساخته شده از سوی استانداری تحویل گرفته می شود و یا سرمایه گذاری از این شرکت می خرد عملیات ساخت آن را انجام داد.

شناور تفریحی مازندران در ساحل / وعده ها به گِل نشست

وی ادامه داد: براساس توافق های صورت گرفته و اعتماد مدیریت وقت، شرکت کشتی سازی برای ساخت این شناور هزینه شد و با آوردن قالب آن از کیش مراحل تولید آغاز شد.

به گفته مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در ادامه کار شرکت درخواست کرد تا کارفرما را معرفی کند که برای ادامه کار تامین اعتبار و هزینه شود اما این کار صورت نگرفته است.

وی در خصوص مراحل ساخت این شناور تفریحی اعلام کرد که در حال حاضر بدنه و روسازه شناور ساخته شده و موتور نیز تامین و در ایران است.

علیپور اظهار داشت : اما برای تکمیل شناور مهمترین نکته مالکیت آن است تا این موضوع تعیین تکلیف شود.

مدیر مجتمع کاسپین شرکت صدرا نیز در این رابطه گفت که تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت این شناور تفریحی هزینه شده است.

جهانبخش امیری افزود: برای تکمیل آن به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا این شناور تفریحی با ظرفیت ۵۰ نفره به مرحله بهره برداری برسد.

وی گفت که این شناور تفریحی مجهز به امکانات و تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری به روز است و قابلیت ارتقا نیز دارد.

مدیر مجتمع کاسپین شرکت صدرا افزود: این شناور تفریحی با سرعت ۲۵ نات قادر به حرکت در دریا است که سرعت خوبی محسوب می شود و امکان افزایش سرعت و ظرفیت نیز وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس