ممنوعیت عرضه محصولات چینی در بازارچه های نوروزی


ممنوعیت عرضه محصولات چینی در بازارچه های نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در بازارچه های صنایع دستی نوروزی فارس عرضه محصولات چینی ممنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در بازارچه های صنایع دستی نوروزی فارس عرضه محصولات چینی ممنوع است.

به گزارش «دنیای سفر» از به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان فارس؛ محمد ثابت اقلیدی روز ۱۵ اسفندماه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳ و در جمع مدیران ادارات میراث فرهنگی و مراکز تاریخی و فرهنگی در شهرستان های استان از برپایی بازارچه های صنایع دستی در سراسر استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در این بازارچه ها فقط محصولات دست ساز هنرمندان فارس عرضه خواهد شد و فروش محصولات چینی ممنوع است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از هنرمندان صنایع دستی در شهرستان ها از تسهیلات کم بهره و خدمات اداره کل به آن ها بی خبر هستند که جا دارد مدیران شهرستان ها این به مسائل بیشتر بپردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هم اکنون فعالیت های ساختاری و تأمین نیروهای انسانی در شهرستان ها در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری مزیت رقابتی استان است و نمی توان برای این اداره مانند سایر دستگاه های دولتی نسخه واحد پیچید،گفت: ساختار ادارات میراث فرهنگی در شهرستان های فارس باید بهبود یابد.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه اساساً با فساد به صورت شفاف و بی تعارف برخورد جدی دارم و باید هرچه سریع تر بروکراسی ها برای مردم به حداقل برسد، بر لزوم رفع مشکلات در حوزه های گردشگری، میراث فرهنگی و سرمایه گذاری در سطح شهرستان ها تأکید کرد و خواستار تسریع در این مورد شد.

وی در ادامه سخنانش خطاب به مدیران شهرستان ها گفت: با توجه به اینکه گردشگری فعالیت اقتصادی است و استعدادهای مختلفی در این حوزه تخصصی در شهرستان ها وجود دارد می طلبد مدیران در شهرستان ها آداب و رسوم و میراث ناملموس مناطق خود را شناسایی و معرفی و به یک جاذبه گردشگری تبدیل کنند تا باعث رونق اقتصادی و جذب بیشتر گردشگر در این مناطق شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار ۱۳۷ پرونده میراث تاریخی معنوی و طبیعی در استان در فهرست ملی به ثبت رسید، افزود: ثبت این پرونده ها و معرفی آن ها می تواند تأثیر بسزایی در رونق گردشگری در شهرستان ها داشته باشد به شرطی که مدیران در معرفی آن ها به گردشگران خلاقیت و نوآوری به کار ببندند.

ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پروژه های مرمتی و عمرانی گفت: مدیران شهرستان ها چشم و گوش اداره کل هستند و باید کنترل و نظارت دقیق بر روی پروژه های مرمتی و عمرانی داشته باشند و از فعالیت های غیر کارشناسی، بی ضابطه و سلیقه ای و اتلاف منابع خودداری کنند.

وی در ادامه با انتقاد از برخی کم کاری ها و عملکردهای سلیقه ای گفت: امسال هشت میلیارد تومان از اعتبارات اداره کل برگشت خورده بود که با هماهنگی شورای نظارت فرصت یک ماهه اخذ و این اعتبار جذب و خوشبختانه هزینه فعالیت های حوزه میراث فرهنگی و مرمت آثار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: سال گذشته هم از محل مسئولیت اجتماعی نفت یکصد میلیارد تومان برای مرمت و ساماندهی بازار وکیل و ۳۰ میلیارد تومان هم برای مرمت مساجد تاریخی استان تأمین اعتبار شده است که هنوز پروژه ها اجرایی نشده و هم اکنون در تلاشیم تا اقدامات لازم هر چه سریع تر انجام شود.

ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز اشاره و اظهار کرد: برنامه های فرهنگی خاص و ویژه ای در این ایام در اماکن تاریخی و گردشگری استان به ویژه مجموعه های تاریخی و فرهنگی حافظ و سعدی و مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برنامه ها در این ایام با محوریت رویدادهای قرآنی و فرهنگی است، از تمامی مدیران شهرستان ها خواست تا ایده های خلاقانه و برنامه های خود را هر چه سریع تر اعلام کنند.

ثابت اقلیدی همچنین با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه بی حجابی و ناهنجاری را در اماکن تاریخی و سایت های گردشگری نمی دهیم، تاکید کرد: با یکسری فعالیت های فرهنگی در این اماکن محیط آرام و در شأنی برای مردم فراهم می شود.

وی همچنین تاکید کرد: برای معرفی بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی استان بیلبوردهایی در محورهای مواصلاتی استان نصب می شود تا اطلاعات مورد نیاز گردشگران و معرفی جاذبه های گردشگری فارس برای مسافران نوروزی تامین شود.

ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳، از ۲۵ اسفندماه جاری شروع به فعالیت خواهد کرد و تا ۲۴ فرودین ۱۴۰۳ به کار خود ادامه می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)