رسانه: مقامات انتقالی سودان مخفیانه تسلیحات اوکراین را تامین می کردند


رسانه: مقامات انتقالی سودان مخفیانه تسلیحات اوکراین را تامین می کردند

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شده است که عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح، پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه، مخفیانه سلاح‌های کی یف را تامین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه به مقامات نظامی اوکراین و سودان اشاره می کند، اما هیچ مدرکی ارائه نمی دهد.
همانطور که این نشریه اشاره می کند، اندکی پس از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه، "برهان مخفیانه اسلحه‌ها را به کی یف می‌رساند".
به گفته این نشریه، تابستان گذشته، زمانی که عبدالفتاح البرهان خود را "در محاصره نیروهای شورشی در پایتخت کشور" دید، ظاهراً برای کمک به ولادیمیر زلنسکی مراجعه کرد. در عرض چند هفته پس از درخواست تجدیدنظر، در اواسط ماه اوت، نیروهای ویژه اوکراینی در سودان فرود آمدند و برای بیرون راندن نیروهای شورشی از پایتخت، نبرد را آغاز کردند.
همانطور که این روزنامه می نویسد، رئیس بخش اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، کیریل بودانوف، در مصاحبه با این نشریه گفت: "در یک زمان ما سلاح های زیادی را از سودان خارج کردیم." بودانوف به این روزنامه گفت: "کشورهای مختلف هزینه آن را پرداخت کردند. آنها طیف گسترده ای از سلاح ها داشتند. شما می توانید همه چیز را در آنجا پیدا کنید، از سلاح های چینی گرفته تا آمریکایی."
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل موضوع اوکراین تداخل دارد، کشورهای ناتو از این طریق مستقیماً در درگیری دخالت کرده و "با آتش بازی می کنند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در این درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا