امیرعبداللهیان ازتوافق با آذربایجان برای اعزام سفیر به تهران خبر داد


امیرعبداللهیان ازتوافق با آذربایجان برای اعزام سفیر به تهران خبر داد

وزیر خارجه ایران در جمع خبرنگاران گفت: "با آذربایجان توافق کردیم نسبت به اعزام سفیر به تهران در آینده نزدیک اقدام شود."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران در خصوص جزییات دیدارها و نشست امروز سازمان همکاری اسلامی گفت: "به پیشنهاد ایران و در هماهنگی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و برخی وزرای کشورهای اسلامی از جمله عربستان، ترکیه و اردن داشتیم، امشب شاهد برگزاری نشست فوق العاده کشورهای اسلامی برای پیگیری جدی تحولات در غزه و تلاش برای توقف نسل کشی، رفع محاصره انسانی و توقف کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری بودیم."
وی افزود: "در نشست امروز مواضع کشورها بیان شد. در مواضع کشورهای اسلامی در حمایت قوی از فلسطین هیچ اختلاف نظری و تفاوت دیدگاه جدی دیده نمی‌شود، اما در سخنان خودم در اجلاس اشاره کردم، چیزی که امروز فلسطین برای حمایت از خودش نیاز دارد و کشورهای اسلامی باید به آن توجه کنند، بسنده نکردن به بیانیه های سیاسی و مواضع رسانه ای است و اینکه باید اقدامات موثر و کارآمد انجام دهند."
امیرعبداللهیان تصریح کرد: "درخواست سریع، شفاف و روشن ما از وزرای خارجهدر دولت های اسلامی این بود که باید هر چه سریعتر قطع رابطه دیپلماتیک با رژیم اشغالگر و نامشروع اسراییل، قطع ارسال کالا به سمت اسراییل و قطع هرگونه خرید کالا و تحریم کالا نه تنها در سطح ملت‌ها بلکه در سطح دولت های اسلامی انجام شود."
وزیر خارجه ادامه داد:" اقدام خطرناکی که رژیم اسراییل هدف گذاری کرده این است که اساسا تاریخ و هویت فلسطینی را در سرزمین های اشغالی و در تمامیت ارضی فلسطین محو کند. امیدوار هستیم با توجه به نیازی که جهان اسلام دارد، بیش از بیان مواضع شاهد اقدامات موثر و کارآمد و توقف جنایت مشترک آمریکا و اسراییل باشیم."
وی تاکید کرد: "آمریکایی ها امروز از کمک های انسانی سخن به میان می‌آورند. این اقدام کاملا ریاکارانه است. همه کسانی که در این جنگ و نسل کشی نقش داشتند باید پاسخگو باشند."
امیرعبداللهیان همچنین درباره دیدارهای دوجانبه‌اش در جده گفت:" با استفاده از فرصت دیدارهایی را با برخی از وزرای خارجه داشتیم. اولین دیدار من با وزیر خارجه عربستان بود. ما آخرین وضعیت روابط اقتصادی، تجاری، انجام حج عمره و رفع موانع را مورد توجه قرار دادیم. در عین حال با توجه به دیدار آقای رییسی و آقای بن سلمان و توافقاتی که در آن دیدار برای برداشتن گام های بلند انجام شد، پیگیری این موضوعات مورد توجه ما قرار داشت."
وی ادامه داد: "در دیدار با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان توافق کردیم که با توجه به برگزاری عامل حمله و ضارب دیپلمات آذربایجانی در تهران و محاکمه ای که صورت گرفته، نسبت به اعزام دیپلمات ها و سفیر آذربایجان در آینده نزدیک اقدام شود."
وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: "در دیدار اخیر آقای اردوغان و آقای رییسی در آنکارا ما طیف متنوعی از توافقات دو رییس جمهور را امروز با آقای هاکان مثرد بررسی قرار دادیم. کارها در مسیر درست قرار دارد و پیشرفت خوبی در تمامی زمینه ها از جمله کنسولی مورد پیگیری جدی قرار گرفت."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022