آمریکا یک مقام سابق اسرائیل را تحریم کرد


آمریکا یک مقام سابق اسرائیل را تحریم کرد

اقتصادنیوز: وزارت خزانه‌داری آمریکا یک مقام سابق اسرائیلی و شرکت «اینتلسکا» را تحریم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که دو فرد و پنج نهاد مرتبط با کنسرسیوم اینتلکسا را به دلیل نقش آن‌ها در توسعه، اقدام و توزیع فناوری جاسوس افزار تجاری برای هدف قرار دادن آمریکایی ها، از جمله مقامات دولتی، روزنامه نگاران و کارشناسان سیاسی را تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری یکی از این افراد را به نام «تل دیلیان» افسر اطلاعات بازنشسته رژیم اسرائیل اسرائیل، که اینتلکسا را تاسیس کرده و مالک آن است، معرفی کرد.

تل دیلیان این شرکت را در اسرائیل راه اندازی کرد، اما بعداً به خارج نقل مکان کرد و در قبرس و یونان فعالیت خود را ادامه داد.

خبر مرتبط
امیرعبداللهیان: امید بستن به آمریکا برای ممانعت از نسل‌کشی در غزه، توهم و شوخی دیپلماتیک است

اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان در دومین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: اخراج رژیم صهیونیستی از مجمع عمومی سازمان ملل متحد یک ضرورت است.

به گفته تحلیلگران، اینتلکسا علاوه بر فعالیت به عنوان یک شرکت، تحت یک مدل کنسرسیومی با سایر شرکت‌های جاسوس افزاری همکاری می‌کند و در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

خبر مرتبط
روز بزرگ انتخاباتی در آمریکا/چرا سه‌شنبه مهم است؟

اقتصادنیوز: روز مهم در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از راه رسید، روزی که بیشترین تعداد ایالت‌ها روز رأی می‌دهند.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: هنگامی که یک دستگاه به نرم افزار جاسوسی آلوده می‌شود، می‌توان از جاسوس افزار برای انواع مختلفی از اقدامات سرقت اطلاعات و نظارت از جمله استخراج غیرمجاز داده ها، ردیابی موقعیت جغرافیایی و دسترسی به انواع برنامه‌ها و اطلاعات شخصی استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین فیلم‌های رمانتیک و عاشقانه از نگاه imdb