امیرعبداللهیان: جمهوری آذربایجان سفیرش را به ایران برمی‌گرداند


امیرعبداللهیان: جمهوری آذربایجان سفیرش را به ایران برمی‌گرداند

وزیر امور خارجه با تشریح جزئیات رایزنی‌های خود در جده گفت: هیات دیپلماتیک جمهوری آذربایجان بزودی به ایران اعزام خواهد شد.

امیرعبداللهیان: جمهوری آذربایجان سفیرش را به ایران برمی‌گرداند

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین امیرعبداللهیان سه شنبه شب در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در جده و در جمع خبرنگاران جزییات رایزنی‌های خود با وزیر خارجه آذربایجان برای بازگشت دیپلمات‌های آذربایجانی به ایران را تشریح کرد.

وی گفت: در دیدار با وزیر خارجه آذربایجان توافق کردیم که با توجه به برگزاری دادگاه ضارب دیپلمات آذربایجانی و محاکمه‌ای که صورت گرفته نسبت به اعزام هیات دیپلماتیک آذربایجان به تهران اقدامات لازم در آینده نزدیک صورت گیرد.

امیرعبداللهیان افزود: طیف گسترده موضوعات مطرح شده در دیدار اخیر رئیس جمهور کشورمان با آقای اردوغان در آنکارا در دیدار با وزیر خارجه ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. کار‌ها به خوبی پیش می‌رود و گام‌های خوبی در زمینه تبادل کنسولی مجرمین و همچنین همکاری‌های اقتصادی و تجاری و گردشگری و فناوری برداشته شد.

وی در باره دیدار دوجانبه با وزیر خارجه عربستان نیز اظهار داشت: مسائل دوجانبه تجاری اقتصادی و سیاسی دو کشور و همچنین موانع پیش روی حج عمره و رفع آن موانع را در دستور کار قرار دادیم. همچنین پیگیری توافقات صورت گرفته در دیدار رئیس جمهور اسلامی ایران و محمد بن سلمان در زمینه برداشتن گام‌های گسترش روابط مورد گفتگو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران به دیدار با وزیر امور خارجه تاجیکستان اشاره کرد و گفت: در دیدار با وزیر خارجه تاجیکستان توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور به دوشنبه مورد بررسی قرار گرفت. /باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم