تحریم جدید واشنگتن علیه مسکو/ چرا آمریکا نیروی هوافضای روسیه را تحریم کرد؟


تحریم جدید واشنگتن علیه مسکو/ چرا آمریکا نیروی هوافضای روسیه را تحریم کرد؟

اقتصادنیوز: آمریکا مدعی شد: نیرو‌های هوافضای روسیه، نیروهای واگنر و پاول شولین روسی به دلیل نقض قوانین مربوط به عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی، از جمله سلاح‌های هسته‌ای، تحت تحریم قرار گرفته‌اند. "

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده نیرو‌های هوافضای روسیه و جنبش واگنر را به فهرست تحریم‌های منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی اضافه کرده است.

ایالات متحده نیرو‌های هوافضای روسیه و جنبش واگنر را با این ادعا که سلاح‌های کشتار جمعی را به ایران، کره شمالی و سوریه اشاعه می دهد به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است. پاول شولین، پیمانکار روس نیز در فهرست این تحریم ها قرار گرفت.

وزارت خارجه آمریکا سندی را در دفتر ثبت فدرال منتشر کرده است که در آن ادعا شده است که نیرو‌های هوافضای روسیه، نیروهای واگنر و پاول شولین روسی به دلیل نقض قوانین مربوط به عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی، از جمله سلاح‌های هسته‌ای، تحت تحریم قرار گرفته‌اند. "

خبر مرتبط
استعفای سومین دیپلمات عالی‌رتبه آمریکا!

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا خبر داد: ویکتوریا نولاند از سمت معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی کناره‌گیری می‌کند.


شرکت Eltechnord واقع در سن پترزبورگ و یک شهروند کره شمالی نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

دقیقاً مشخص نشده است که این ادعا‌ها چیست. محدودیت‌ها برای ۲ سال اعمال شده است. خاطرنشان می‌شود که آن‌ها به سایر تحریم‌های آمریکا وابسته نیستند، بلکه مکمل آن‌ها هستند. تصمیم تحریم‌ها در ۷ فوریه اتخاذ شد.

خبر مرتبط
امیرعبداللهیان: امید بستن به آمریکا برای ممانعت از نسل‌کشی در غزه، توهم و شوخی دیپلماتیک است

اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان در دومین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: اخراج رژیم صهیونیستی از مجمع عمومی سازمان ملل متحد یک ضرورت است.



گفته می شود که در تابستان ۲۰۲۳، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه یک شخص حقیقی و چهار شخص حقوقی که گفته می‌شود با بنیانگذار واگنر، یوگنی پریگوژین مرتبط هستند، اعمال کرد. سپس وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه وزیر دفاع و دو تن دیگر از رهبران نظامی مالی روسیه وضع کرد که گفته می‌شود «به گسترش فعالیت گروه واگنر» در این کشور کمک کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید