فرش قرمز مازندران زیر پای مسافران نوروزی


فرش قرمز مازندران زیر پای مسافران نوروزی

۲ هفته مانده به عید نوروز، استان مازندارن با فراهم کردن زیر ساخت لازم در این خطه از شمال، برای پذیرایی گسترده از مسافران میلیونی نوروزی از سراسر کشور در ماه مبارک رمضان آماده شد.

۲ هفته مانده به عید نوروز، استان مازندارن با فراهم کردن زیر ساخت لازم در این خطه از شمال، برای پذیرایی گسترده از مسافران میلیونی نوروزی از سراسر کشور در ماه مبارک رمضان آماده شد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ مازندران که از هفته اول اسفند ماه با شروع فعالیت نوروز خوان ها در سطح شهرها و روستاهای این خطه سرسبز به استقبال عید نوروز رفته است سفره پذیرایی از مسافران نوروزی را پهن کرده و آماده حضور گردشگران داخلی و خارجی به این استان شد.

همنشینی نوروز با ماه مبارک رمضان تکاپوی مضاعفی را برای مازنی ها به همراه داشته است و علاوه بر تامین کالاهای اساسی، خدماتی و رفاهی فضاسازی شهری و فعالیت های فرهنگی را هم به فضا سازی شهری برای نوروز اضافه کردند.

تامین آب شرب سالم برای مسافران یکی از دغدغه های جدی در این استان بود که با سرمایه گذاری جدید دولت در مازندارن و افزایش دبی آب این زیرساخت خدماتی هم ارتقا یافت.

مدیران ارشد استان بر این باور هستند با توجه به اینکه هر ساله برتعداد مسافران و گردشگران مازندارن اضافه می شود زیر ساخت های این استان باید در مسیر افزایش و تکاملی قرار گیرد.

بهسازی بیش از ۸۰ حلقه چاه در سال جاری سبب شد که یک هزار و ۴۷۰ هزار لیتر به دبی آب شرب این استان اضافه شود.

تامین کالاهای اساسی برای نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله دغدغه های جدی دیگر بود که این اقلام ضروری هم در مازندارن تامین شد.

فرش قرمز مازندران زیر پای مسافران نوروزی

فرش قرمز مازندران زیر پای مسافران نوروزی

استاندار مازندران با برگزاری یک همایش سراسری که با حضور تمامی شهرداران مازندران انجام شد آخرین جمع بندی های نهایی را انجام و فرش قرمز پذیرایی را دو هفته زودتر برای مسافران پهن کردند.

همه شهرداران مازندارن مکلف شدند فضا سازی شهری برای نوروز امسال را متفاوت تر از سالهای قبل انجام دهند و با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و شب های قدر کارهای فرهنگی در اولویت شهرداری ها قرار گرفت.

زیر ساخت هایی همانند، آب، برق، گاز و پهنای اینترنت در مازندارن باید بر مدار توسعه باشد و شهرداران برای تحقق این موارد باید پیگیری داشته باشند.

مازندران به دلیل برخورداری از جنگل، دریا و حدود سه هزار آثار تاریخی همواره در تمام فصول سال میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است. با توجه به چنین شرایطی، فراهم کردن بسترهای لازم برای یک میزبانی شایسته از این مسافران همواره جزو تاکیدات و اولویت های مسوولان بوده است.

با اوج گیری سفر، در تعطیلات نوروز امسال نیز ۲۰ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۹۰ نفر شب اقامت مسافران در مازندران ثبت شد که این حجم از سفرهای نوروزی در کشور بی سابقه و حائز اهمیت به شمار می رود.

با توجه به حضور میلیونی مسافران در این خطه از شمال کشور پیش بینی الزامات برای میزبانی شایسته تر در این استان از نکات مورد توجه برای مسوولان می باشد تا سفر نوروزی خاطره انگیز را برای مسافران رقم زده شود.

فرش قرمز مازندران زیر پای مسافران نوروزی

بسترسازی و انجام اقدامات لازم برای این منظور همواره از ماهها قبل از عید نوروز انجام می شود تا کم و کاستی در نحوه و شرایط میزبانی از مسافران میلیونی ایجاد نشود. حال آنکه فراهم کردن این شرایط به انجام اقدامات برای آماده سازی فضاهای تاریخی و گردشگری نیز بر می گردد.

در میان هیجان مسافران وگردشگران برای دیدن جنگل های سر سبز و آبی خیره کننده دریا در استان مازندران، آثار باستانی و تاریخی جلوه ای دیگر از جاذبه های گردشگری این استان به شمار می روند و مجموعه های تاریخی و گردشگری، غارهای باستانی، قلعه ها، کاخ ها، عمارت ها و مکان های زیارتی، مازندران را علاوه بر دارا بودن جاذبه های طبیعی جنگل و دریا برخوردار از مناطق جذاب و دیدنی تاریخی کرده است.

در کنار تمامی زیبایی های طبیعی جنگل و دریا در مازندران، جاذبه های تاریخی و باستانی این استان در نوع خود بی نظیر هستند و ظرفیت دیگری برای حضور و جذب بیشتر مسافران و گردشگران به شمار می روند و آن دسته از مسافران و گردشگرانی که مازندران را بعنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کرده اند، با بازدید از آثار تاریخی و باستانی می توانند جلوه ای دیگر از فضای گردشگری در این استان را مشاهده کنند.

تقویت زیر ساخت های مازندارن

در این پیوند استاندار مازندارن گفت: همه شهرداران مازندارن باید با تدوین برنامه جامع برای تقویت زیر ساخت ۲۵ سال آینده شهر خود برنامه داشته باشند.

سید محمود حسینی پور اظهار داشت: در حال حاضر سالانه حدود ۴۰ میلیون مسافر به این خطه از شمال مسافرت می کنند و این آمار هر ساله در حال افزایش است که همه این موارد ضرورت تقویت زیر ساخت های استان را فراهم می کند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با عید نوروز، ستاد تنظیم بازار استان به صورت منظم برای تامین کالاهای اساسی تشکیل می شود.

حسینی پور با بیان اینکه همه اقلام مورد نیاز عید نوروز در مازندران فراهم شد، خاطرنشان ساخت: تقاضای ما از کسبه ها آن است که با هماهنگی اتحادیه ها بدون دخالت دستگاه های نظارتی تامین کالاهای اساسی مردم را بدون وقفه تامین کنند.

وی خطاب به شهرداران این استان بیان داشت: فضای محیطی شهرهای مازندران در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باید متفاوت تر از سالهای گذشته باشد.

فرش قرمز مازندران زیر پای مسافران نوروزی

وی با بیان این نکته که همه شهرداران مازندران باید زیبا سازی و نظافت شهری را در ایام نوروز با دقت انجام دهند، ادامه داد: نوروز امسال باید متفاوت تر از سال های گذشته باشد و نقش شهرداران در این زمینه بسیار برجسته است.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: در دو سال اخیر با توجه به صحبت های انجام شده مبنی بر اینکه اعتبارات مازندران باید ملی دیده شود دولت سیزدهم نسبت به این امر اهتمام دارد.

حسینی پور اضافه کرد: مازندران سالانه میزبان نزدیک به ۴۰ میلیون مسافر و گردشگر است و زیر ساخت های این استان باید در تراز این حجم از مسافر و گردشگر باشد.

وی گفت: شهرهای ساحلی مازندران که میزبان مسافران بیشتری هستند شهرداران باید تمرکز بیشتری نسبت به تمیزی شهرها داشته باشند و نسبت به فضای سبز و مبلمان شهری حساسیت جدی تری داشته باشند.

افزایش دبی آب شرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران بیان داشت: برای بهره مندی مسافران و گردشگرا ن از آب شرب سالم و عبور از تنش آبی در سال ۱۴۰۳ دولت برای بهسازی چاه های مازندارن سرمایه گذاری جدیدی کرده است.

بهزاد برارزاده اظهار داشت: در سال جاری ۷۵ حلقه چاه حفر و بهسازی شد که این امر سبب شد یک هزار و ۴۷۰ لیتر آب بر ثانیه بر ظرفیت دبی آب شرب مازندارن اضافه شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: تقویت زیر ساخت های آب شرب مازندارن به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفت و طرح های مهم و بزرگی در حوزه آب و فاضلاب مازندارن در دست اجرا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی