تاثیر اینفلوئنسرهای چینی بر گردشگری اصفهان


تاثیر اینفلوئنسرهای چینی بر گردشگری اصفهان

رئیس گروه بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: گردشگران چینی علاقمند به بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی هستند و اینفلوئنسرهای چینی در سفر به اصفهان ظرفیت گردشگری تاریخی و فرهنگی این خطه را برجسته می کنند.

رئیس گروه بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: گردشگران چینی علاقمند به بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی هستند و اینفلوئنسرهای چینی در سفر به اصفهان ظرفیت گردشگری تاریخی و فرهنگی این خطه را برجسته می کنند.

به گزارش «دنیای سفر»، معادل فارسی کلمه Influencer، «تأثیرگذار» است و به طور کلی به افرادی گفته می شود که قدرت تأثیرگذاری بر نظر دیگران و هدایت افکار آن ها را دارند و در فضای مجازی فعالیت می کنند.

کوروش وکیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: یکی از مزیت های رقابتی ایران و به خصوص اصفهان، پتانسیل بالا در زمینه ارائه خدمات و محصولات گردشگری تاریخی و فرهنگی است و از طرفی طیف وسیعی از گردشگران چینی علاقمند به بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی هستند.

وی ادامه داد: همین زمینه ۲ سویه موجب شده است که اینفلوئنسرهای چینی به اصفهان سفر و پتانسیل گردشگری تاریخی اصفهان را برای مخاطبان چینی برجسته کنند.

وکیلی گفت: کشور چین رتبه یک گردشگری برون مرزی در دنیا را دارد و بیشترین گردشگر را به خارج از مرزهایش می فرستد.

به گفته وی سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین، یکی دیگر از دلایل علاقه مندی گردشگران چینی به بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی، آثار به نام میراث جهانی در اصفهان از جمله میدان نقش جهان، باغ فین کاشان، باغ چهلستون و مسجد جامع عتیق، است.

رئیس گروه بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اظهار داشت: در همین راستا تور آشنا سازی (فَم تور) اینفلوئنسرهای چینی زیر عنوان «سلام ایران» با هدف ارزآوری و جذب گردشگران کشور چین، از سوی بخش خصوصی و با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

تاثیر اینفلوئنسرهای چینی بر گردشگری اصفهان

اینفلوئنسرهای چینی، پتانسیل گردشگری اصفهان را برجسته می کنند

وی با بیان اینکه یک گروه ۱۱ نفری از این اینفلوئنسرها روزهای چهارم و پنجم اسفند به کاشان و اصفهان آمدند، گفت: پروژه «ایران سلام» چهار موضوع طبیعت و تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی، جاده ابریشم و خوراک در ۱۲ استان برای اینفلوئنسرهای چینی برنامه ریزی شده بود و گروه دوم آن ها برای مقاصد فرهنگی و تاریخی به استان اصفهان سفر کردند.

وکیلی گفت: با توجه به اینکه چند استان، در برنامه بازدید فم تور اینفلوئنسرهای چینی قرار داشت و بازدیدها به صورت ترکیبی و فشرده بود، برای هر استان ایران ۲ روز بازدید در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: در بازدید ۲ روزه از اصفهان و کاشان، اینفلوئنسرهای چینی از میدان امام، باغ فین کاشان، باغ چهلستون، مسجد جامع عتیق و باغ موزه چهلستون به عنوان ویژندهای جهانی میراث فرهنگی اصفهان و دیگر جاذبه های تاریخی از جمله کلیسای وانک، پل های تاریخی و برخی خانه های تاریخی بازدید کردند.

تاثیر اینفلوئنسرهای چینی بر گردشگری اصفهان

وکیلی تصریح کرد: انتشار تولید محتوای این اینفلوئنسرها از طریق شبکه های اجتماعی از این جهت حائز اهمیت است که در نتیجه آن بتوانیم از طریق دفاتر خدمات مسافرتی در ایران و چین تورهای ورودی داشته باشیم.

۲۰ اینفلوئنسر چینی با بیش از ۶۰ میلیون دنبال کننده در قالب تور آشناسازی (فَم تور) به ایران دعوت شدند تا با موضوع های طبیعت و تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی، جاده ابریشم و خوراک به استان های کرمان، هرمزگان، تهران، فارس، یزد، قزوین، سمنان، خراسان رضوی، گیلان، زنجان، آذربایجان شرقی و اصفهان سفر و در رابطه با جاذبه های گردشگری این استان ها به تولید محتوا در شبکه های مجازی بپردازند.

فم تور به تورهای آشناسازی دفاتر خدمات مسافرتی برای تورگردان ها، اصحاب رسانه، اینفلوئنسرها، هنرمندان و یا ترکیبی از این افراد برای جذب تورهای گردشگری گفته می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید