رئیس جمهور مجارستان مصوبه الحاق سوئد به ناتو را امضا کرد


رئیس جمهور مجارستان مصوبه الحاق سوئد به ناتو را امضا کرد

دفتر ریاست‌جمهوری مجارستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که «ماماس سولیوک» رئیس‌جمهور این کشور لایحه‌ای را امضا کرده است که بر اساس آن، الحاق سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مورد تایید قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور مجارستان مصوبه الحاق سوئد به ناتو را امضا کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس‌جمهور جدید مجارستان پیوستن سوئد به ناتو را تایید و اظهار کرد که این اتفاق، مسیر را برای تبدیل شدن سوئد به سی و دومین عضو این ائتلاف نظامی در روز‌های آینده هموار می‌کند.

همچنین «پال جانسون» وزیر دفاع سوئد در نشستی خبری در استکهلم گفت: «این موضوع بسیار مهم است و امیدواریم اکنون به عضویت آن [ناتو]دربیاییم.»

وی افزود: این اتفاق برای سوئد، ناتو و برای [برقراری]ثبات در کل منطقه یورو آتلانتیک مفید است.

بر اساس این گزارش، دولت «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان برای قطعی کردن الحاق سوئد به این ائتلاف نظامی، از سوی متحدان ناتو تحت فشار قرار گرفته بود.

قانونگذاران مجارستان در ۲۶ فوریه (هفتم اسفند) به عضویت سوئد در ناتو رای مثبت دادند و «لازلو کوور» رئیس پارلمان این کشور روز شنبه تصویب الحاق سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را امضا و این قانون را برای ابلاغ به دفتر ریاست جمهوری این کشور ارسال کرد.

پس از حمله روسیه به اوکراین، سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو درخواست دادند. فنلاند در آوریل (فروردین/اردیبهشت) گذشته به عضویت این پیمان نظامی درآمد.

مجارستان آخرین عضو ائتلاف نظامی آتلانتیک شمالی بود که در برابر درخواست سوئد برای پیوستن به آن مقاومت می‌کرد؛ روندی که نیاز به حمایت همه اعضای این ائتلاف دارد.

این درحالی است که پارلمان ترکیه اوایل ماه گذشته با پیوستن سوئد به ناتو پس از مدت‌ها تاخیر و اختلاف، موافقت کرد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج