طرز تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور


طرز تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور

بدون شک، چیز کیک یکی از محبوب‌ترین دسرها در تمام جهان به‌شمار می‌آید و از خوبی‌های این دسر این است که می‌توانید آن را با مواد مختلف و هم به‌صورت یخچالی و هم درون فر درست کنید. اما چیز کیکی یخچالی که با پنیر و بیسکویت آماده می‌شود، بیشتر طرفدار...

بدون شک، چیز کیک یکی از محبوب‌ترین دسرها در تمام جهان به‌شمار می‌آید و از خوبی‌های این دسر این است که می‌توانید آن را با مواد مختلف و هم به‌صورت یخچالی و هم درون فر درست کنید. اما چیز کیکی یخچالی که با پنیر و بیسکویت آماده می‌شود، بیشتر طرفدار دارد و یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بیسکویت در ایران برای درست کردن این دسر، بیسکویت پتی بور است.

در این مقاله قصد داریم تا طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بوررا به اشتراک بگذاریم تا بتوانید با درست کردن این چیز کیک خوشمزه، از مزه و طعم عالی آن لذت ببرید. خوبی این چیز کیک این است که می‌توانید آن را پس از آماده شدن، در یخچال قرار دهید تا زمانی که سفت شود و این یعنی، بدون نیاز به پختن و انتظار برای خنک شدن آن، می‌توانید یک چیز کیک خانگی آماده کنید!

چیز کیک یک دسر عالی برای تابستان است، چرا که لازم نیست در هوای گرم تابستان فر را روشن کنید و از پختن این دسر عذاب بکشید. اما این بدان معنا نیست که دیگر فصول سال نمی‌توانید چیز کیک بیسکویتی را درست کنید و مطمئنا این دسر کلاسیک برای هر زمانی مناسب است.

طرز تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور

مواد مورد نیاز برای چیز کیک با بیسکویت

  • بیسکویت پتی پور: ۱ بسته
  • کره بدون نمک و ذوب شده: ۱۱ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه‌ای به دمای اتاق رسیده: ۱ بسته
  • خامه: ۱ و ۴/۱ فنجان
  • آب لیموی تازه: ۴/۱ فنجان
  • عصاره وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

    طرز تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور

طرز تهیه چیز کیک با بیسکویت پتی بور

اگر مواد بالا را آماده کردید، می‌‌توانید مراحل تهیه چیز کیک یخچالی را طی کنید. این مراحل به شرح زیر هستند:

  1. به‌عنوان اولین کار باید بیسکویت‌ها را پودر کنید. برای این کار می‌توانید از مخلوط‌کن استفاده کنید و یا اینکه بیسکویت‌ها را تکه کرده و داخل کیسه‌ای بریزید و بعد، آنها را با وردنه خرد کنید تا جایی که کاملا ریز و پودر شوند.
  2. بیسکویت‌های خردشده را در یک کاسه با سایز متوسط بریزید؛ سپس شکر را به بیسکویت‌ها اضافه کرده و در نهایت نیز کره را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.
  3. مخلوط بیسکویت‌های خردشده با شکر و کره را در یک قالب کمری بریزید و کاملا مواد را فشار دهید. فراموش نکنید که این مواد را باید به اندازه ۵ سانتی‌متر به سمت بالای کناره‌های قالب پخش کنید تا فضایی داخل آن برای ریختن مواد باز شود.
  4. قالب را در فریزر و به مدت حداقل ۱۰ دقیقه قرار دهید.
  5. پنیر خامه‌ای را حدود یک ساعت جلوتر از یخچال خارج کنید و اجازه دهید تا به دمای محیط برسد. سپس آن را در ظرفی بریزید تا مواد داخل چیز کیک را آماده کنید.
  6. با استفاده از همزن برقی و با سرعت متوسط، پنیر خامه‌ای را بزنید تا یکدست شود. سپس خامه را کم کم به پنیر اضافه کنید و باز به هم زدن ادامه دهید تا مواد یکدست شوند. سپس آب لیمو و وانیل را هم اضافه کنید.
  7. مواد آماده‌شده را داخل ظرفی بریزید و روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید.
  8. سپس مواد را از یخچال خارج کرده و داخل قالب بیسکویت بریزید و بعد، روی آن را با یک قاشق و یا هر وسیله‌ی دیگری صاف کنید. روی قالب را با نایلون بپوشانید و ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود.
  9. دو طرف قالب کمری را باز کنید و چیز کیک را بردارید.

تزئین چیز کیک با میوه‌ها و دیگر مواد

طعم چیز کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور و پنیر بسیار خوشمزه است، اما می‌توانید با برخی میوه‌ها و دیگر مواد، طعم چیز کیک را تغییر دهید و مزه‌ی آن را بهتر کنید. برخی از این مواد که می‌توانید آنها را روی چیز کیک قرار دهید، عبارت‌اند از:

  • انواع میوه‌های بریِ تازه، مانند تمشک، بلوبری یا شاتوت
  • برش‌هایی از پرتقال
  • پوره توت فرنگی یا تمشک که با شکر کم یا بدون شکر درست می‌شود
  • مایع لیمویی داخل تارت

    طرز تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور

علاوه بر این، می‌توانید روش درست کردن چیز کیک را نیز کمی تغییر دهید و دسری متفاوت با این مواد درست کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید دسر پارفه درست کنید. برای این کار کافی است، مواد داخل چیز کیک را درون لیوان سرو بریزید. سپس،‌ بیسکویت‌های پتی بور خردشده را روی مواد قرار دهید و در نهایت، میوه‌های تازه را روی بیسکویت‌ها بگذارید. لیوان‌های پارفه را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید و بعد سرو کنید.

چگونه چیز کیک بیسکویتی را برش دهیم؟

یکی از چالش‌های افراد در زمان سرو چیز کیک یخچالی این است که نمی‌توانند این دسر را به‌خوبی برش دهند و بعضا لایه‌ی بیسکویت و یا پنیر روی آن را خرد می‌کنند. برای این کار راه‌حلی وجود دارد.

از یک چاقوی تیز و به اندازه کافی بزرگ استفاده کنید. علاوه بر این، کنار دستتان یک ظرف آب بسیار داغ و یک پارچه تمیز قرار دهید. قبل از برش دادن قسمت‌های چیز کیک از جمله برش اول، چاقوی خود را در آب داغ فرو کنید و اجازه دهید تیغه‌ی چاقو برای چند ثانیه گرم شود.

آن را به سرعت با پارچه تمیز خشک کنید و سریع چیز کیک را برش دهید. این کار نیاز به تمرین دارد و اگر یک بار آن را انجام دهید، مسلما می‌توانید تمام قسمت‌های چیز کیک را کاملا تمیز برش دهید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش