یک سوم گونه های گیاهی ایران در فهرست سرخ سازمان منابع طبیعی است/ بیش از 2 هزار گونه + فیلم


یک سوم گونه های گیاهی ایران در فهرست سرخ سازمان منابع طبیعی است/ بیش از 2 هزار  گونه + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با رکنا گفت: یک سوم گونه های گیاهی ایران در فهرست سرخ سازمان منابع طبیعی...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با رکنا گفت: یک سوم گونه های گیاهی ایران در فهرست سرخ سازمان منابع طبیعی قرار دارد که این حدود دو هزار گونه را شامل می شود.
وی در ادامه تاکید کرد: فهرست سرخ یعنی گیاهانی که محدوده پراکنش آنها کم می شود یا به دلیل برداشت و چرای بی رویه، جمعیت پایه های گیاهی پایین می آید در این فهرست قرار می‌گیرند. معمولا این گونه ها ممنوع القطع می شوند یعنی نمی توان برای معدن، جاده سازی و ساخت و ساز اجازه قطع کردن این درخت ها را بدهیم.
حسن اکبری با اشاره به اینکه در مورد گونه های گیاهی مشکل انقراض مثل گونه های جانوری نداریم، گفت: دلیل این است که می توان بذر گیاه را در دست داشت و آن را کشت کرد؛ اما یوزپلنگ است که نمی‌توان آن را داشت. علی رغم تلاش ها نمی‌توان تعداد واقعی و قطعی یوزها در طبیعت را در دست داشت ولی حدودا تعداد یوزها از ۲۰ تا بیشتر نمی‌شود.

او در پایان تاکید کرد: کاهش سطح جنگل ها نگران کننده است و بخش هایی شرایطی که باعث می شود رویش گیاه در طبعیت مختل شود خطرناک است؛ چراکه موجب تبدیل شدن آن نقطه به کانون گردد و غبار می شود.


یک سوم گونه های گیاهی ایران در فهرست سرخ سازمان منابع طبیعی است/ بیش از 2 هزار  گونه + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه