هشدار کره‌شمالی درباره مانور‌های سئول - واشنگتن


هشدار کره‌شمالی درباره مانور‌های سئول - واشنگتن

کره شمالی رزمایش مشترک سالانه کره جنوبی و آمریکا را محکوم کرده و هشدار داد که آن‌ها هزینه سنگینی را بابت این رزمایش جنگی بزرگ پرداخت خواهند کرد.

هشدار کره‌شمالی درباره مانور‌های سئول - واشنگتن

به گزارش راهبرد معاصر، یکی از سخنگو‌های وزارت دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای با محکوم کردن رزمایش سالانه کره جنوبی و آمریکا به نام «سپر آزادی» که روز دوشنبه و برای ۱۱ روز آغاز شده، اعلام کرد: واشنگتن و سئول هزینه سنگینی بابت این رزمایش می‌پردازند.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: این رزمایش بزرگ که توسط بزرگترین کشور دارنده تسلیحات هسته‌ای جهان و بیش از ۱۰ کشور اقماری علیه کشوری در شبه جزیره کره برگزار می‌شود، ممکن است جنگ هسته‌ای حتی با یک جرقه را شعله‌ور کند. چنین رزمایشی را هرگز نمی‌توان «دفاعی» نامید.

این مقام مسئول وزارت دفاع کره شمالی همچنین گفت، ارتش کشور «اقدامات ماجراجویانه دشمنان» را رصد می‌کند و فعالیت‌های نظامی‌ای را که باعث بی‌ثباتی امنیتی منطقه می‌شوند، تحت کنترل در می‌آورد.

وی افزود: ایالات متحده و کره جنوبی مجبور خواهند شد تا بهای گزافی را برای انتخاب نادرست خود بپردازند، در حالی که متوجه می‌شوند این انتخاب هر لحظه باعث ناراحتی امنیتی آن‌ها در سطح جدی می‌شود.

رزمایش‌های نظامی امسال در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی در ماه‌های اخیر آزمایش‌های تسلیحاتی خود را با پرتاب موشک‌های کروز از زمین و دریا و شلیک توپخانه در نزدیکی مرز‌های پرتنش دریای در سمت غرب افزایش داده است. روز دوشنبه هواپیمای نظارتی کره جنوبی و آمریکا یکسری پرواز برای رصد اوضاع در کره شمالی انجام دادند./ ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه