تبادلات برقی ایران و ازبکستان از مسیر ترکمنستان صورت می‌گیرد


تبادلات برقی ایران و ازبکستان از مسیر ترکمنستان صورت می‌گیرد

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران با بیشتر کشور‌های همسایه تبادلات برقی دارد، بر تبادلات برقی ایران و ازبکستان از مسیر ترکمنستان و تقویت روابط در بخش‌های مختلف اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ علی اکبر محرابیان با جورابگ میرزا محموداف، وزیر انرژی ازبکستان امروز (دوشنبه، ۱۴ اسفند) دیدار و گفتگو کرد.

وزیر نیرو افزود: در پی مذاکرات متعدد رؤسای جمهور دو کشور مقرر شد، همپای روابط فرهنگی، تاریخی و سیاسی، روابط اقتصادی بین دو کشور ارتقا یاید.

وی با بیان اینکه ازبکستان کشور بزرگی است و پتانسیل‌های همکاری بسیار زیادی بین دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: ساخت نیروگاه‌های حرارتی، برقآبی و استفاده از ظرفیت خدمات فنی و مهندسی از جمله موضوعات مطرح شده برای توسعه روابط بین دو کشور بود.

وزیر نیرو گفت: این مذاکرات را پیگیری می‌کنیم تا به طرح‌های متعددی برای دو کشور تبدیل شود.

محرابیان با تأکید بر اینکه ایران با بیشتر کشور‌های همسایه به ویژه ترکمنستان تبادلات برقی دارد، بیان کرد: تبادلات برقی ایران و ازبکستان از مسیر ترکمنستان یکی از محور‌های اصلی این دیدار بود که پتانسیل انجام این کار وجود دارد و مقرر شد تیم‌های دو کشور در خصوص بحث‌های فنی و حقوقی این موضوع وارد مذاکره شوند تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها روابط اقتصادی بین دو کشور را توسعه دهیم.

وزیر نیرو گفت: اوج مصرف در کشور ایران با اوج مصرف در کشور ازبکستان با یکدیگر متفاوت است به عبارتی زمانیکه ما برق مازاد داریم، می‌توانیم برق مازاد را به کشور ازبکستان صادر کنیم و در تابستان که نیاز به برق بیشتری داریم، می‌توانیم برق مازاد ازبکستان را به کشور وارد کنیم.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی