وزیر بهداشت: سن امید به زندگی ایرانی‌ها به 76سال رسید


وزیر بهداشت: سن امید به زندگی ایرانی‌ها به 76سال رسید

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت از افزایش سن امید به زندگی در ایران به ۷۶سال خبر داد.

وزیر بهداشت: سن امید به زندگی ایرانی‌ها به 76سال رسید

به گزارش راهبرد معاصر، بهرام عین الهی،وزیر بهداشت در اجلاس بین المللی سلامت خانواده با اشاره به اینکه در حوزه سلامت مهمترین شاخص در حوزه سلامت است،گفت:امروزه در تمام رشته عای پزشکی نیروی انسانی داریم.وی ادامه داد:اکنون در صعب العبور ترین مناطق کشور شبکه بهداشت و درمان را داریم.بهورز ها به عنوان یربازان حوزه سلامت تحول زیادی ایجاد کردند؛به طوری که ۱۸هزار خانه بهداشت و بیش از ۵هزار مرکز جامع سلامت در کشور فعالیت دارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امید به زندگی به ۷۶سال رسیده است،افزود:نزدیک به ۱۰۰درصد واکسیناسیون ارتقا پیدا کرده است.عین الهی اضافه کرد:مرگ و میر نوزاد در ابتدای انقلاب ۳۲به هزار بود اما اکنون به ۸نوزاد در هزار رسیده است.

وی با اشاره به سلامت خانواده،ابراز کرد:خانواده محور اصلی یک جامعه است اما متاسفانه فرهنگ غربی در جهت متلاشی کردن خانواده گام برداشتند.وزیر بهداشت با اشاره به نقش کلیدی مادران در تربیت فرزندان در خانواده،تصریح کرد:بسیاری از معضلات اجتماعی و کنترل اعتیاد از خانواده شروع می شود.

عین الهی با بیان اینکه ۴۳۰۰بهورز استخدام شده اند،یادآور شد:تاکنون در مدت دوسال و نیم ۲۷۰۰پروژه را در این دولت انجام دادیم؛ضمن اینکه ۱۰هزار پزشک متمرکز شده است.وی با اشاره به اینکه بی خانوادگی یکی از مهمترین معضلات سلامت است،افزود:خانواده گسسته نتیجه این موضوع است.

وزیر بهداشت با اشاره به پویش ملی سلامت در ایران،ادامه داد:با استقبال مردم ۷۳درثد جمعیت بالای ۱۸سال یعنی نزدیک به ۴۶میلیون نفر غربالگری شدند.عین الهی با بیان اینکه در پویش انجام شده ۳میلیون نفر دیابت داشتند،گفت:پویش ملی سلامت کودکان مورد توجه قرار دارد.


وی از رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷سال در ایران خبر داد و گفت: باید جلوی خشونت و تهاجم در غزه به ویژه در کودکان گرفته شود.وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه باید سلامت پیشگیری محور در محور حرکتها قرار گیرد،ابراز کرد:اکنون نسخه الکترونیکی به بالای ۹۰درصد رسیده است و به دنبال این هستیم هر ایرانی با کد ملی یک پرونده سلامت داشته باشد.

عین الهی خاطرنشان کرد:درشهرها به دلیل تغذیه نامناسب و مصرف فست فودها باعث چاقی و روبرو شدن با این موضوع شدیم و شعار ما این است که هر خانواده ایرانی یک مراقب سلامت داشته باشد.

وی کاهش پرداختی از جیب مردم را از اهداف وزارت بهداشت برشمرد و افزود:در برخی استانها دیابت شایع است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بسیاری از سرطانها قابل پیشگیری است،افزود:نیازمند بسته های پیشگیرانه هستیم که انجام خواهد گرفت.عین الهی با اشاره به بحث جوانی جمعیت،گفت:بزرگان خانواده باید جوانان را به فرزند آوری تشویق کنند.وی با اشاره به وجود انبوه دارو در منازل،متذکر شد: نقشه بیماری های کشور تهیه شده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول