بیانیه سنتکام درباره اصابت دو موشک بالستیک یمن به کشتی سوئیسی


بیانیه سنتکام درباره اصابت دو موشک بالستیک یمن به کشتی سوئیسی

ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در غرب آسیا از حمله نیروهای یمنی به یک کشتی کانتینربر سوئیسی با پرچم لیبریا آسیب وارد کردند.

بیانیه سنتکام درباره اصابت دو موشک بالستیک یمن به کشتی سوئیسی

به گزارش راهبرد معاصر، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد که حمله روز گذشته نیروهای یمنی که با دو موشک بالستیک ضد کشتی صورت گرفت به کشتی کانتینربر سوئیسی با نام "ام اس سی اسکای" در خلیج عدن آسیب وارد کرده است. سنتکام در بیانیه خود گفته، یکی از موشکها مسقیما به کشتی برخورد کرد و به آن آسیب زد اما گزارشهای اولیه نشان می‌دهد که به خدمه آسیبی وارد نشده و کشتی به راه خود ادامه داده است.

سنتکام همچنین گفته که ساعاتی بعد از این حادثه دو موشک کروز ضد کشتی که علیه کشتیهای تجاری و ناوهای آمریکایی در منطقه شلیک شده بود را رهگیری کرده است. طبق گزارش سایت ترافیک دریایی این کشتی در حال حاضر با پرجم لیبریا در آبهای بین المللی تردد می‌کند و هم اکنون در خلیج عدن متوقف است.


نیروی دریایی یمن روز ۲۹ بهمن ماه نیز کشتی باری ام وی روبی مار (M/V Rubymar ) با پرچم بلیز و متعلق به انگلیس را در دریای سرخ هدف قرار داد که پس از یک هفته غرق شد.از زمان آغاز جنگ علیه غزه و تهاجم رژیم صهیونیستی به این منطقه، یمن بارها به رژیم اسرائیل هشدار داده و خواستار توقف این جنگ شده، اما در نهایت در نوامبر۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) و پس از ادامه این درگیری‌ها در غزه، حملات علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ آغاز کرده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)