هشدار فرستاده آمریکا در مورد جنگ در مرز لبنان و اراضی اشغالی


هشدار فرستاده آمریکا در مورد جنگ در مرز لبنان و اراضی اشغالی

یک دیپلمات میانجی‌گر آمریکایی در باب خطرات جنگ در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی هشدار داده و گفته است چنین جنگی قابل مهار نیست.

هشدار فرستاده آمریکا در مورد جنگ در مرز لبنان و اراضی اشغالی

به گزارش راهبرد معاصر، عاموس هوخشتاین، فرستاده ویژه آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده است که آتش‌بس در غزه لزوما به صورت خودکار به درگیری‌ها در سراسر مرز جنوبی لبنان پایان نمی‌دهد. وی همچنین در مورد خطرات تشدید این درگیری‌ها نیز هشدار داده است. هوخشتاین به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک خود برای پایان دادن به درگیری چهارماهه میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی که به موزات جنگ غزه در حال انجام است، از بیروت بازدید کرد. این بدترین درگیری در سراسر مرزهای جنوبی لبنان از زمان جنگ سال 2006 بوده است و نگرانی‌ها در باب رویارویی بزرگتر حزب الله و رژیم صهیونیستی را تشدید کرده است. هوخشتاین پس از دیدار با نبیه بری، رئیس‌ پارلمان لبنان به خبرنگاران گفت: تشدید خشونت به نفع هیچ‌کس نیست و چیزی به نام جنگ محدود وجود ندارد. به گفته وی تنش‌ها میان حزب‌الله و صهیونیست‌ها در مرز طی هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به این موضوع عنوان کرد: برقراری یک آتش‌بس موقت کافی نیست و جنگ محدود نیز قابل مهار کردن نیست. الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان لبنان از سفر هوخشتاین به لبنان به عنوان پیشرفتی در تلاش‌ها جهت برقراری آتش‌بس در غزه یاد کرده است.

این در حالی است که حزب الله اعلام کرده است در صورتی حملاتش از لبنان علیه رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند که این رژیم حملات خود به نوار غزه را متوقف نماید. با این حال به گفته هوخشتاین برقراری آتش‌بس در غزه به خودی خود موجب آرامش در جنوب لبنان نخواهد شد وی همچنین نسبت به ارائه راه‌حل دیپلماتیک جهت رفع این درگیری‌ها ابراز امیدواری کرده است.


وی به صراحت عنوان کرده است: وقتی در غزه آتش‌بس برقرار شود لزوما به معنای آن نیست که این آتش‌بس به صورت خودکار در لبنان هم برقرار شود./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی