جهاددانشگاهی مسئول آموزش اتباع خارجی شد


جهاددانشگاهی مسئول آموزش اتباع خارجی شد

جهاددانشگاهی، سازمان ملی مهاجرت و شرکت مدیریت زنجیره تأمین دانش تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای امضا کردند که بر اساس آن مسئولیت آموزش و توانمندسازی اتباع و مهاجرین خارجی به جهاددانشگاهی واگذار شد.

به گزارش مشرق، با اعلام جهاددانشگاهی، در مراسمی با حضور حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه‌ای پیرامون اجرای «طرح ملی مدیریت منابع مالی و سرمایه‌گذاری اتباع افغانستانی و ایرانیان در زنجیره تأمین صنایع کشور و توانمندسازی اتباع افغانستانی جامعه هدف جهت مهاجرت شرافتمندانه آن‌ها از ایران» به امضای دکتر حسن فارسی معاون هماهنگی و امور مجلس این نهاد، دکتر عبدالله مبینی معاون وزیر کشور و رییس سازمان ملی مهاجرت و مهندس دانش راهداری رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین دانش رسید.

استفاده از ظرفیت شبکه آموزشی جهاددانشگاهی برای توانمندسازی اتباع و مهاجرین خارجی

حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در این نشست ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه، بیان کرد: مردم کشورمان با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رأی بار دیگر حماسه بزرگی آفریدند و موجب ناامیدی دشمنان از اجرای نقشه‌های شومشان شدند. البته وزارت کشور نیز در این رابطه نقش مهمی ایفا کرد.

وی بابیان اینکه جهاددانشگاهی از بدو تشکیل تاکنون اقدامات افتخارآمیز بسیاری انجام داده است، گفت: این نهاد یکی از سازمان‌های مولود انقلاب و توانمندی است که بدون هیچ ادعایی توانسته در حوزه‌های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی و... اقدامات مؤثری انجام دهد.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه تصریح کرد: این نهاد با توجه به ظرفیت‌های آموزشی که در سراسر کشور دارد می‌تواند در خصوص حوزه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی این تفاهم‌نامه به اتباع نقش‌آفرینی کند.

مسلمی نائینی افزود: تعداد بسیاری از دانشجویان افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند و این اقدام بزرگی است و به‌عنوان یک مسلمان وظیفه خود می‌دانیم که زکات علم را با نشر آن انجام دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: این اقدام بسیار خوبی برای ارتقای سطح دانش اتباع است و در دنیا نیز همین اقدامات صورت می‌گیرد و حتی به دانشجویان خارجی بورسیه می‌دهند و انجمن‌های خصوصی در این رابطه شکل‌گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه جهاددانشگاهی شبکه آموزشی قوی دارد، اظهار داشت: با توجه به ارتباطی که این نهاد با دانشگاه‌های کشور دارد، می‌تواند از ظرفیت اساتید دانشگاه‌های کشور در رابطه با آموزش رشته‌های مختلف به اتباع مهاجر کمک بگیرد.

رییس جهاددانشگاهی گفت: امیدواریم با همکاری سازمان ملی مهاجرت و شرکت مدیریت زنجیره تأمین دانش بتوانیم کار بزرگی در این حوزه انجام دهیم.

وی همچنین از اقدامات اتباع افغانستانی در ریشه‌کنی داعش در سوریه و منطقه قدردانی کرد.

موضوع این تفاهم‌نامه بهره‌مندی بهینه از ظرفیت‌های علمی، مدیریتی، تخصصی و کاربردی طرف‌های تفاهم‌نامه در پیاده‌سازی برنامه و طرح‌های مرتبط با اتباع و مهاجرین خارجی، هم‌افزایی و مشارکت در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای آموزش و توانمندسازی با تأکید بر اتباع خارجی مقیم ایران، همکاری در زمینه‌های آموزش، پژوهش، تجاری‌سازی، انتشارات و اطلاع‌رسانی موردتوافق ازجمله بازار کار اتباع خارجی، ارائه آموزش‌های مهارتی ساده و پیشرفته به اتباع خارجی جهت اعزام ایشان برای کشت و تولید فراسرزمینی در کشورهای مختلف جهان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 288 قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات