دیگه خودت تو خونه برنج بکار / بعد هم به راحتی بپز و بخور !


دیگه خودت تو خونه برنج بکار / بعد هم به راحتی بپز و بخور !

کاشت برنج در خانه یک پروژه‌ی سرگرم­ کننده و دوست­ داشتنی است. کشت برنج در خانه درون گلدان صورت می‌­گیرد بنابراین فضای زیادی را اشغال نمی­‌کند .

برنج، یکی از قدیمی­‌ترین و مورد استقبال­‌ترین غذاها در جهان است که به‌غیر از شالیزار شما می‌توانید در منزل نیز پرورش دهید.

سطل یا گلدان پلاستیکی را به اندازه‌­ی 15 سانتی­‌متر از خاک گلدانی یا خاک معمولی، پر کنید و روی خاک به میزان 5 سانتی­‌متر آب بریزید. یک مشت پر از برنج دانه بلند را به گلدان اضافه کنید. برنج­‌ها در درون خاک ته نشین می‌شوند. گلدان را در محیط گرم و آفتابی قرار دهید و شب­‌ها آن‌را به مکانی گرم انتقال دهید. از این زمان به بعد برنج‌­ها دیگر نیاز به مراقبت زیاد ندارند. میزان آب بر روی خاک را در حد 5 سانتی­‌متر یا بیشتر نگه دارید. زمانی‌که طول برنج­‌ها به 14 تا 15 سانتی‌متر رسید، سطح آب‌ را به 10 سانتی‌­متر افزایش دهید.

سپس اجازه دهید که سطح آب در طول یک دوره­‌ی زمانی، خود به خود پایین برود. در شرایط ایده‌آل، نباید گیاه در زمان برداشت محصول، درون آب قرار داشته باشد. اگر همه چیز خوب پیش برود، برنج بعد از 4 ماه آماده‌­ی برداشت است. رنگ ساقه‌­های برنج از سبز به طلایی تغییر می­‌کند که نشان دهنده‌­ی زمان برداشت محصول است.

منظور از برداشت برنج، بریدن و دسته کردن خوشه­‌های افشانی است که به ساقه ها چسبیده‌­اند. برای برداشت برنج، ساقه­‌ها را ببرید و اجازه دهید تا خشک شوند. آن‌ها را درون روزنامه بپیچید و 2 تا 3 هفته در مکان گرم و خشک قرار دهید. زمانی‌که ساقه‌­های برنج خشک شد، آن‌ها را درون فر با دمای پایین (زیر 200) به مدت یک ساعت برشته کنید. سپس شلتوک­‌ها (پوسته­ های برنج) را با دست جدا کنید. تمام شد! اکنون شما می‌توانید به وسیله‌­ی برنج­‌هایی که خودتان کشت کرده­‌اید، آشپزی کنید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دعوای "بریتنی" با نامزد جدیدش به آمبولانس ختم شد!