و باز هم داستان حواله خودرو برای فوتبالیست‌ها!


و باز هم داستان حواله خودرو برای فوتبالیست‌ها!

به گزارش « اخبار خودرو » ، علی زراندوز در سرمقاله روز " سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ " روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « حواله خودرو برای فوتبالیست‌ ها » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

حجم اخباری که روزانه و در برخی اوقات هر ساعت، افکار عمومی را به خود مشغول می‌کند آن قدر زیاد است که در برخی موارد تقریبا مهم‌ترین اخبار روز نیز به سایه رفته و تا حدودی فراموش می‌شوند. یکی از این اخبار و اتفاق‌ها، ماجرای اعطای امتیاز واردات خودروهای خارجی به اعضای تیم ملی فوتبال بود که پس از ماه‌ها جنجال و کشمکش، سرانجام دیوان عدالت ادارای این موضوع را به رأی گذاشت و در نهایت رأی به ابطال این مصوبه هیات وزیران داد.

دیوان عدالت تاکید کرد اینگونه پاداش‌ها باید یا برای تمامی قهرمانان لحاظ شود یا برای هیچ ورزشکاری قابلیت اجرا نداشته باشد؛ بنابراین دلیل این ابطال توسط دیوان عدالت اداری، ایجاد تبعیض ناروا بین ورزشکاران اعلام شد. البته به دنبال این موضوع، فدراسیون فوتبال به ابطال این مصوبه واکنش نشان داد و اعلام کرد در راستای صیانت از حقوق مکتسبه بازیکنان تیم ملی که بر مبنای مصوبه هیات‌ دولت ایجاد شده و در زمان اعتبار مصوبه با پرداخت وجوه توسط خود بازیکنان به منظور خرید خودرو، حقوق گمرکی و سایر عوارض قانونی نسبت‌به واردات خودرو اقدام کرده‌اند، تمام راهکارهای قانونی را طی می‌کند.

براساس شنیده‌ها برخی ورزشکاران با پرداخت هزینه‌ها، خودرویشان را تحویل گرفته‌اند اما این خودروها مشمول شماره‌گذاری نشده و پلیس از شماره‌گذاری این خودروها سرباز می‌زند و منتظر قانون است و حالا باید منتظر ماند تا نظر دولت در این زمینه اعلام شود. در این میان اما شگفتی‌سازی تیم ملی فوتبال ساحلی کشور و دستیابی این تیم به مقام سوم جام جهانی فوتبال ساحلی امارات بار دیگر نگاه‌ها را به این موضوع جلب کرد.

روز گذشته علی نادری، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی کشور در پاسخ به این پرسش که او و شاگردانش پس از کسب مقام سوم جام جهانی دنبال حواله خودرو هستند یا خیر، تاکید کرد: در این مدت فدراسیون فوتبال حمایت لازم را از تیم ملی داشته است.

پاداش‌های گذشته نیز تسویه شده است و در جام‌جهانی هم پاداش هر پیروزی به اعضای تیم پرداخت شده، اما خواسته ما چیز دیگری است. حق این بازیکنان خیلی بیشتر از اینهاست.

بازیکنان ما دنبال حواله خودروهای وارداتی نیستند و خود را وارد این مسائل نمی‌کنند. بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی به یک خودرو داخلی هم راضی هستند. خواهش من از مسئولان این است که شرایطی را فراهم کنند که اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی یک خودرو داخلی به قیمت کارخانه دریافت کنند.

این تفاوت‌ها آزاردهنده است و باید به بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی نگاه ویژه‌تری داشته باشند. البته در این میان موضوعی که جلب توجه می‌کندآن است که این روزها هر ورزشکار یا نخبه علمی یا فرد دیگری که به موفقیتی در سطح بین‌المللی یا حتی کشوری دست پیدا می‌کند، اولین توقعی که دارد؛ دریافت خودرو داخلی یا خارجی است که البته ریشه این مساله را باید در هزارتوی پیچیده بازار خودرو جست‌وجو کرد و این موضوع را در نظر گرفت که داشتن یک خودرو مناسب این روزها برای هر ایرانی (از فوتبالیست و کشتی‌گیر گرفته تا نخبه علمی و فرهنگی) آرزویی دور و دراز است و البته هر کدام از این افراد هم براساس توان مالی شان، به خرید منصفانه یک خودرو خارجی یا داخلی راضی هستند؛ حقی که البته باید برای تمام مردم ایران به رسمیت شناخته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی