رفع مشکل آب آشامیدنی و برق روستاهای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان


رفع مشکل آب آشامیدنی و برق روستاهای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان

وزیر نیرو با اشاره به اینکه عملیات برق رسانی و آبرسانی به روستاهای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان انجام شده است، گفت: سدهای بزرگ جنوب استان نقش مؤثری در مهار سیلاب و کاهش خسارت‌ها داشتند.

به گزارش مشرق، علی اکبر محرابیان درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار کرد: در مناطق سیل‌زده جنوب سیستان بلوچستان در یک بازه زمانی بسیار کوتاه بارش‌های سنگینی رخ داد و در برخی نقاط میزان بارش به بیش از ۲۸۰ میلی‌متر رسید که این بارش‌ها سبب شد تا حجم وسیعی از آب در رودخانه‌ها و نهرها رها شود.

وی ادامه داد: وجود سدهای بزرگ با ذخیره مناسب در منطقه مانند سد کهیر، سد زیردان، سد خیرآباد و سد پیشین سبب شد تا ضمن مهار بخش قابل توجهی از سیلاب‌ها بحران پیش آمده بدون خسارت جانی و با حداقل خسارت‌های مالی سپری شود.

وزیر نیرو بیان کرد: با توجه به مدیریت مطلوب بحران، اقدامات خوبی برای بازسازی زیرساخت‌ها اجرایی شده است که امیدواریم این اقدامات مؤثر واقع شود.

محرابیان گفت: در بخش برق عملیات برق رسانی به تمام روستاهای فاقد برق اجرایی شده و در حوزه آبرسانی نیز شبکه آب بخش قابل توجهی از روستاها پایدار شده است.

وی ادامه داد: در حوزه راه‌ها، پل‌ها و ابنیه فنی در برخی نقاط همچنان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با مدیریت خوب همکارانمان در وزارت راه و شهرسازی شاهد مرتفع شدن این مشکلات در روزهای آینده باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مدیریت منابع آب سطحی و وجود سدهای بزرگ در منطقه سبب شد تا حجم خسارت‌ها کاهش یابد، گفت: با توجه به اینکه بخشی از بارش‌ها در پایین سدها رخ می‌دهد و برای روزهای آینده نیز پیش‌بینی وقوع بارش‌های جدید صورت گرفته است، این ضرورت وجود دارد که شهروندان با رعایت نکات ایمنی کمک کنند تا با کم‌ترین خسارت‌ها بارش‌های پیش رو را نیز پشت سر بگذاریم.

محرابیان درباره برنامه وزارت برای مهار آب‌های شیرین سطحی در منطقه بیان کرد: در ورودی دریا و روی رودخانه و نهرهای جنوب استان سیستان و بلوچستان سدهای متعددی احداث شده و به عنوان نمونه سد کهیر که حجم ذخیره آب آن سه برابر سد کرج است، چندی پیش توسط رئیس جمهور افتتاح شد و در بارش‌های اخیر دیدیم که حجم وسیعی از آب پشت این سد ذخیره شد و هم اکنون سد کهیر به نقطه سر ریز رسیده است و از ورود آب شیرین به دریا جلوگیری شد.

وی یادآور شد: همچنین وزارت نیرو برای مهار هرچه بیشتر بارش‌های سیلابی سه سد دیگر را نیز در دست مطالعه دارد که همه این اقدامات به مهار هر چه بیشتر رواناب‌ها و بهره‌برداری بهینه از این منابع آب شیرین در بخش‌های شرب، کشاورزی و دیگر بخش‌ها منجر خواهد شد و این طرح‌ها یکی پس از دیگری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا