پرداخت حدود 160 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد/احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویان


پرداخت حدود 160 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد/احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویان

به گزارش رکنا از اصفهان؛کریم زارع ، درجمع خبرنگاران، به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری گفت: در ۱۷ عنوان کلی و ۱۲۰ سرفصل با مشارکت افراد به توانمندی مددجویان در ابعاد...

به گزارش رکنا از اصفهان؛کریم زارع ، درجمع خبرنگاران، به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری گفت: در ۱۷ عنوان کلی و ۱۲۰ سرفصل با مشارکت افراد به توانمندی مددجویان در ابعاد فرهنگی و اقتصادی و خروج از چرخه فقر کمک خواهد شد تا به درآمد پایدار برسند.

وی با اشاره به حمایت از ۴۳ هزار دانش‌آموز و دانشجوی اصفهانی گفت: در سال گذشته ۱۰۰۴ واحد مسکن روستایی تحویل مددجویان کمیته امداد شد و سال جاری نیز بیش از ۹۴۱ واحد خریداری و احداث شده است که البته تناسبی با نیاز ندارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱,۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در قالب محورهای کاریابی، هدایت شغلی و راهبری شغلی جذب شده است که رکوردی جدید است افزود:

در حال حاضر از میان ۴۳ هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش این نهاد، بیش از ۱۶۰۰ نخبه در زمینه‌هایی مختلف شناسایی و برنامه‌های ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق ولایت به مددجویان پرداخت شده است.

پرداخت حدود 160 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد/احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویانزارع، با اشاره به پرداخت حدود ۱۶۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد گفت: در سال گذشته ۱۰۰۴ واحد مسکن روستایی تحویل مددجویان کمیته امداد شد و سال جاری نیز بیش از ۹۴۱ واحد خریداری و احداث شده است که البته تناسبی با نیاز ندارد. همچنین در سال جاری حدود ۲۰۱۴ واحد با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان تحت تعمیر قرار گرفته است.

زارع با اشاره به حمایت ۱۱۰ هزار حامی از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد گفت: بیش از ۵۵ درصد خدمات و منابع کمیته امداد استان از مراکز نیکوکاری تأمین و جذب می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری شاهد رشد ۴۵ درصدی در تمام سرفصل‌های مشارکتی بوده ایم ، در سال جاری، ۸۶۳۰ خانواده با توجه به رسیدن به درآمد پایدار و گاهی کارآفرینی، از حمایت خارج شدند، مشاغل در دوره‌ای پنج ساله رصد می‌شوند و با مشاوره و گام

زارع با بیان اینکه زیاد بودن اعتبارات کمیته امداد نشان از همراهی بانک‌ها دارد، گفت: ۱۱ ماه سال جاری، درآمد صندوق‌های صدقات استان برابر با ۶۰ میلیارد تومان بوده است و این در صورتی است که مستمری پرداختی به مددجویان در طول یک ماه، بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود و با درآمد صندوق‌های صدقات تنها می‌توان نیمی از مستمری‌ها را پرداخت کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان افزود: خدمات حمایتی مستمری از حداقل حقوق ۷۶۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شود و حتی خانواده‌ها و افراد تحت پوشش از بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند و هزینه‌های سنگین و صعب العلاج را در قالب بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنیم و حدود ۵ هزار بیمار صعب العلاج وزمین گیر در سطح استان اصفهان وجود دارد.

پرداخت حدود 160 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد/احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویانزارع تأمین لوازم خانگی ضروری خانواده را از دیگر اقدامات کمیته امداد دانست و افزود: ۸ هزار قلم از لوازم ضروری خانه بر اساس اولویت بندی و نیازسنجی تأمین شده که در سال جاری ۳ هزار از این اقلام به کمک خیران توزیع شده و نزدیک به هزار و ۵۰۰ قلم نیز طی یک ماه اخیر توزیع می‌شود و برا تأمین اقلام بالغ بر ۴۰ میلیلارد تومان قدم بلندی برداشته شد.

وی ادامه داد: در راستای ترویج ازدواج آسان در همه سال‌ها برای تأمین جهزیه تلاش شده و در چندسال اخیر ۵ قلم اساسی یخچال، لباس شویی، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی برای نوعروسان تحت پوشش تهیه شده است و در سه سال گذشته نوعروسی که منتظر تأمین تجهزیه و پشت نوبت باشد نداریم و تا پایان سال اقلام مورد نیاز آنها توزیع می‌شود.

پرداخت حدود 160 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد/احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویانمدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه مؤثرترین سازمان در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، کمیته امداد بوده است، گفت: ۴۰ درصد سهم اشتغال در کشور و استان را به عهده داریم و در زمینه مشاوره و استعداد سنجی و نظارت بر ایجاد شغل پایدار به ویژه در مشاغل خانگی، صنایع دستی، کشاورزی و دامداری حضور پررنگی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ایجاد ۱۲ هزار شغل در سال جاری را به عهده داشتیم که ۱۰۰ درصد آن تحقق داشته و اعتباری که تاکنون از طریق سیستم بانکی و دولت برای این امر دریافت شده حدود هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات شغلی بوده و این نشانه تلاش و دغدغه‌مندی برای استقلال مالی خانواده‌هاست.

پرداخت حدود 160 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد/احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویانوی در خصوص میزان مشارکت صنایع و سازمان‌ها در قالب مسئولیت اجتماعی گفت: فولاد مبارکه، پتروشیمی و صنایع کوچک و بزرگ همراهی و رشد خوبی داشته‌اند هرچند برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و در این میان فولاد مبارکه سهم بهتری داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: امسال حدود ۶۰ میلیارد تومان درآمد از صندوق صدقات معابر، مغازه‌ها و خانواده‌ها داشتیم که با این میزان نصف مستمری یک ماه را می‌توانیم پرداخت کنیم.

پرداخت حدود 160 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد/احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویاناصفهان/ بهمن راعی


پرداخت حدود 160 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد/احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل ساده 1402 با طرح های شیک و جذاب