هشدار به مردم 3 شهرستان سیستان و بلوچستان


هشدار به مردم 3 شهرستان سیستان و بلوچستان

امروز دوشنبه (۱۴ اسفند) روز هشتمی است که امدادرسانی در مناطق بحرانی سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

مدیر هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ تیم امدادی شامل ۲ هزار و ۱۹۱ نیرو در حال امدادرسانی در مناطق سیل زده هستند، به همشهری می‌گوید: «همچنین ۳۲۱ خودروی عملیاتی در مناطق سیل زده فعالیت می‌کنند.»

سیدمحمد مهدی سجادی با تاکید بر اینکه امدادرسانی به شهرستان قصرقند، دشتیاری و چابهار در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد، می‌افزاید:‌ «تاکنون به ۴۱۵۳ خانوار که شامل ۱۷ هزار و ۸۸۳ نفر می‌شوند، امداد و نجات شده است. همچنین ۶۶۳ خانوار که شامل ۲۷۴۷ نفر می‌شوند، اسکان داده شده اند.»

سجادی ادامه می‌دهد: «با توجه به سیل روزهای گذشته برخی از افراد دچار حادثه و مصدوم شدند که تاکنون ۹۱ نفر از این افراد از بحران سیلاب رهاسازی شدند. همچنین تاکنون ۳۵ مورد پرواز بالگرد در مناطق چابهار، قصرقند و دشتیاری انجام شده است.»

هشدار به مردم 3 شهرستان سیستان و بلوچستان

او عنوان می‌کند: «۶۵۳ چادر امدادی در میان مردم مناطق سیل زده توزیع شده است. همچنین ۳ هزار و ۳۰۰ تخته پتو، ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نایلکس، ۱۰۰ چراغ والور و بیش از ۱۰ هزار تن بسته های مواد غذایی که همه این‌ها در شهرستان چابهار، دشتیاری و قصرقند توزیع شده است.»‌

۱۰ تن برنج، ۲ هزار قوطی روغن، ۵ هزار عدد انواع کنسرو، ۲ هزار عدد بخاری برقی، ۴۰۰ هزار بسته آب معدنی، ۳۰ هزار عدد کنسرو لوبیا و ۳۰ کارتن کیک در میان مردم سیل زده توزیع شده است. مدیر هلال احمر سیتان و بلوچستان می‌گوید: «۵ هزار مواد غذایی جدید به سیستان و بلوچستان رسیده است و خوشبخانه در حال حاضر مشکل خاصی در این استان نداریم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان گیاهی ریزش مو