نوزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان با 100 مشارکت‌کننده برگزار می‌شود


نوزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان با 100 مشارکت‌کننده برگزار می‌شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی سیدین‌نیا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: مساجد اصفهان تصویری از بهشت هستند و شخص هنرمند با شناخت، کشف و شهود و انس با قرآن و...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی سیدین‌نیا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: مساجد اصفهان تصویری از بهشت هستند و شخص هنرمند با شناخت، کشف و شهود و انس با قرآن و مفاهیم معنوی توانسته چنین بنای عظیمی بسازد. اگر هر کس در زندگی خود همین فهم را از قرآن داشته باشد، در همه عرصه‌های زندگی‌اش و نیز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه اثر بسیار زیادی خواهد داشت. هر چه در جهان خلقت وجود دارد، در کتاب آسمانی قرآن نیز موجود است.

وی گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان حمایت مالی نمایشگاه و تقسیم‌بندی وظایف کمیته‌ها، به‌خصوص نگاه ویژه به حوزه کودک و نوجوان، رویدادهای جنبی، بازی‌ها و محافل قرآنی، مسابقات قرآنی و... را به عهده دارد. اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در حوزه برپایی کرسی‌های تلاوت و محافل قرآنی فعالیت می‌کند. مدیریت بخش هنری نمایشگاه با حوزه هنری است. دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز بخش علم و فناوری مشتمل بر معرفی مؤسسات نوآور و خلاق و گروه‌های دانش‌بنیان را مدیریت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: مؤسسه نهج‌البلاغه استان مدیریت بخش نهج‌البلاغه را بر عهده دارد، کتابی که بعد از قرآن راه زندگی را به ما می‌آموزد. در حوزه ترجمه‌ها و تفاسیر نهج‌البلاغه، نرم‌افزارها و ابزارهای آموزشی و... از خدمات این مؤسسه بهره می‌بریم. جامعه‌المصطفی نیز با معرفی فعالان قرآنی خارج از کشور در این نمایشگاه‌ حضور خواهد داشت.

نوزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان با 100 مشارکت‌کننده برگزار می‌شودبه گفته وی، آستان قدس رضوی بخشی از مدیریت نمایشگاه را به عهده دارد. اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن‌‌ و عترت استان با همکاری جامعه‌القرآن مدیریت بخش حفظ را در دستورکار دارند، به‌ویژه مؤسسات فعال در حوزه قرآن‌‌ و عترت در برگزاری مسابقات قرآنی و فعالیت‌های مشابه کمک می‌کنند؛ این گروه بخش استعدادیابی هم دارند که در آینده به دیگر فعالیت‌هایشان اضافه خواهد شد. مرکز مدیریت حوزه عملیه استان اصفهان نیز مسئولیت مشاوره و پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی را در نمایشگاه به عهده گرفته‌ است.

نوزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان با 100 مشارکت‌کننده برگزار می‌شودسیدین‌نیا تصریح کرد: مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه به معرفی و عرضه نرم‌افزارهای قرآنی می‌پردازد. بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی نیز در نمایشگاه حضور دارد و آثار هنری به نمایش خواهد گذاشت. امیدواریم این مجموعه بتواند در زمینه سیره شهدا و موضوعات قرآنی محتواهایی عرضه کند. نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و کانون‌های قرآنی آنها برای برپایی غرفه استفاده خواهد کرد. پژوهشگران حوزه قرآن نیز دستاوردهای خود را معرفی خواهند کرد. انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان شعبه اصفهان در بخش قرآن‌، عترت و رسانه فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: دارالقرآن الکریم مدیریت بخش ترجمه و تفسیر قرآن را بر عهده دارد. اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ارائه کتب مذهبی ناشران و چاپ قرآن‌های متنوع در نمایشگاه حضور دارد. اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های استان نیز از ظرفیت و گنجینه نسخ قرآنی در نمایشگاه امسال استفاده خواهد کرد. در مجموع، ۱۷ بخش و کمیته در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت فعالیت می‌کنند.

نوزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان با 100 مشارکت‌کننده برگزار می‌شودتمرکز نمایشگاه بر کودکان و نوجوانان است

کمال حیدری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: امسال بهار قرآن با بهار طبیعت همزمان شده است و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این رویداد به خوبی برگزار شود. محل برگزاری نمایشگاه در پل شهرستان است. برنامه صحنه نیز از ساعت ۲۰ تا ۲۳ هر شب برای غنابخشی به نمایشگاه اجرا می‌شود. در مجموع، برنامه‌های متنوعی به لحاظ مفهومی و محتوایی تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ما را به سوی معنویت سوق دادند، ما در جامعه باید به سمت معنویت حرکت کنیم و آن را مقدمه ظهور در نظر داشته باشیم. با توجه به رویدادهایی که در عرصه جهانی می‌بینیم، برای ما غیرقابل تصور بود که جریانی به نام مقاومت غزه در جهان رخ دهد و به دنبال آن تلاش برای مهجور کردن قرآن و اسلام انجام شد. در این شرایط ما باید از قرآن درس بگیریم، ولی متأسفانه نتوانستیم از فرامین و دستورات الهی بهره ببریم. جوامع بشری در فقدان معنویت به سر می‌برند و جهان با وجود اینکه علم در اوج است، از نظر اخلاقی در انحطاط قرار دارد.

اصفهان/ بهمن راعی


نوزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان با 100 مشارکت‌کننده برگزار می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه