هشدار نارنجی وقوع سیل در مناطق جنوبی سیستان


هشدار نارنجی وقوع سیل در مناطق جنوبی سیستان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران از آماده باش تیم های امدادی برای بارش های روزهای اتی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر حسین مظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران در خصوص آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان پس از سیلاب ویرانگر روزهای گذشته گفت: بارش شدید باران در هفته گذشته که موجب سیلابی شدن رودخانه های جنوب سیستان و بلوچستان شد خسارات زیادی به استان ها و روستاها وارد کرد .

سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: بر اثر این سیلاب ۸۰۰ واجد مسکونی آسیب دیدند که از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد باید به طور کامل ساخته شده و الباقی نیازمند تعمیرات اساسی هستند ،همچنین در ۱۹ هزار هکتار از عراضی این منطقه که تحت تاثیر این حادثه جاده ها ، راه ها و اتصالات مخابراتی خود را از داده بودندامداد رسانی های لازم انجام شده است.

وی در ادامه افزود: پس از سیلابی شدن سطح شهر و روستاها حدود ۳۰ راه مواصلاتی مسدود شده بود که خوشبختانه به کمک راهداری و پلیس راهور نسبت به بازگشایی آنها اقدامات لازم انجام شد.

حسین مظفری با تاکید بر خسارت ۲۰۰۰ هزار میلیاردی که عمدتا در استان هایی مانند چابهار، دشتیاری، قصرقند و ... رخ داد تصریح کرد: بنابر هشدارهایی که سازمان هواشناسی برای شروع مجدد بارش در روزهای آتی و احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها تمامی دستگاه های مرتبط به صورت آماده باش در آمده تا در صورت مواجه با حادثه و یا سیلاب کمک رسانی به مردم را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم