احتمال تعطیلی مدارس اصفهان فردا سه شنبه 15 اسفند؟


احتمال تعطیلی مدارس اصفهان فردا سه شنبه 15 اسفند؟

با توجه به آلودگی هوا اصفهان و وضعیت قرمز اعلام شده، انتظار می‌رود مدارس این استان برای فردا تعطیل شوند.اما خبری در این مورد گزارش نشده است.

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز دوشنبه ۱۴ اسفند برای دومین روز پیاپی وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۷ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح دوشنبه چهاردهم اسفند با میانگین ۱۷۰ برای دومین روز پیاپی وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه پایش خیابان ۲۵ آبان و ایستگاه ولدان با ۱۶۵، خیابان احمدآباد با ۱۸۸، بزرگراه خرازی با ۱۵۶، دانشگاه صنعتی با ۱۷۳، رهنان با ۱۵۸، زینبیه با ۱۷۹، میدان انقلاب، خیابان فرشادی و بولوار کاوه با ۱۶۴، خیابان فیض با ۱۸۳، کردآباد با ۱۹۳ و خیابان میرزا طاهر با ۱۵۲ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با ۱۵۶ و قهجاورستان با ۱۶۷ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در شاهین شهر با ۱۳۴ و زرین شهر با ۱۴۰ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در مبارکه با ۸۵ قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله سجزی، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز گذشته نسبت به سکون جوی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان تا شامگاه یکشنبه هشدار سطح زرد صادر کرده و اعلام کرده بود که لازم از تردد خودروها و فعالیت‌های صنعتی کنترل شود. این در حالی است که سامانه ناپایدار بارشی از شب گذشته در استان فعال شده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

احتمال تعطیلی مدارس اصفهان فردا سه شنبه 15 اسفند؟

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان