امدادرسانی به 19 هزار سیل‌زده در سیستان


امدادرسانی به 19 هزار سیل‌زده در سیستان

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین جزئیات و آمار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان و همچنین شماره حساب این جمعیت برای دریافت کمک‌های مردمی‌به هموطنان آسیب‌دیده را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر در خصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده به شرح زیر است:

-از روز هفتم اسفندماه بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و به مرور شدت گرفت.

-بارش‌ها منجر به آبگرفتگی در ۱۴ شهرستان استان و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شد. به ۴۵۰ روستا امدادرسانی شده است.

-امدادگران هلال‌احمر تاکنون به ۱۹ هزار نفر امدادرسانی کرده‌اند.

- باتلاش امدادگران، ۲۸۰۰ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۹۱ نفر از سیلاب رهاسازی شده اند.

-تاکنون ۳۵ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۰ هزار بسته غذایی بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

- با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، ۱۸ محموله اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.

- علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیروهای هلال‌احمر ۵ استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کرمان و بوشهر برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده اند.

-۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست.

- در حال حاضر ۱۴۰۷ نیروی عملیاتی در قالب ۲۸۹ تیم و با استفاده از ۲۲۹ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.

- ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

- عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک های نقدی خود به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره گیری کد دستوری #١*١١٢* و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، واریز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلوع خدا