حسگر اثر انگشت اولتراسونیک شیائومی


حسگر اثر انگشت اولتراسونیک شیائومی

به‌نظر می‌رسد شیائومی درحال کار روی سری شیائومی ۱۵ است. شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو در اکتبر ۲۰۲۳ معرفی شدند و از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌بردند.

به گزارش خبرآنلاین، احتمالاً سری ۱۵ نیز در سال جاری میلادی و همان تاریخ قبلی عرضه می‌شود. ‌حالا یک منبع آگاه بخشی از مشخصات سری شیائومی ۱۵ را برملا کرده است و این خانواده احتمالاً به حسگر اثر انگشت جدیدی مجهز می‌شود.

به گزارش دیجیاتو، همچنین احتمالاً همه گوشی‌های سری شیائومی ۱۵، درحال گذراندن تست‌های فناوری تشخیص اثر انگشت هستند؛ البته این فناوری تشخیص اثرانگشت از نوع اولتراسونیک گودیکس (Godix) خواهد بود و بنابراین احتمالاً سری شیائومی ۱۵ با تکنولوژی اثر انگشت نوری خداحافظی خواهد کرد.

اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در شیائومی ۱۵ چگونه کار می‌کند؟

این تکنولوژی زمانی که انگشت صفحه نمایش را فشار می‌دهد، امواج اولتراسونیک منتشر می‌کند. این امواج با الگوهای منحصر به‌فرد انگشتان دست تعامل دارند. با تحلیل زمان لازم برای بازگشت این امواج و شدت آن‌ها، اسکنر یک تصویر دقیق سه‌بعدی از اثر انگشت ساخته و اجازه بازشدن قفل صفحه نمایش را می‌دهد.

حسگر اثر انگشت اولتراسونیک شیائومی

تکنولوژی اثر انگشت اولتراسونیک چندین مزیت نسبت به تشخیص اثر انگشت نوری دارد؛ این مزایا شامل حساسیت بهتر، مقاومت در برابر آب و اثرات انگشت، دقت بالاتر و در نتیجه افزایش امنیت دستگاه است.

البته هنوز زود است که به‌طور قطع درباره وجود یا عدم وجود این اسکنر اولتراسونیک در سری شیائومی ۱۵ صحبت کنیم. احتمالاً فاز معرفی سخت‌افزار محصول جدید (NPI) برای این سری جدید در آوریل سال جاری (فروردین-اردیبهشت) آغاز می‌شود؛ در آن زمان اطلاعات سخت‌افزاری این سری بهتر مشخص خواهد شد.

در مقایسه با دیگر گوشی‌های پرچمدار نسل قبلی، شیائومی ۱۵ شاید مانند شیائومی ۱۴ نمایشگری کوچک با اندازه حدوداً ۶.۳۶ اینچی داشته باشد. علاوه‌براین، سری آینده پرچمداران شیائومی احتمالاً به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز می‌شوند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1880289

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 288 قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات