برنامه نظامی آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با تهدید هسته‌ای کره شمالی


برنامه نظامی آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با تهدید هسته‌ای کره شمالی

اقتصادنیوز: کره‌جنوبی و آمریکا از امروز برای تقویت آمادگی خود در برابر تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی تمرینات نظامی را آغاز کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،‌ وزارت دفاع کره جنوبی گفت: نیروهای کره جنوبی و آمریکا یک آموزش پست فرماندهی شبیه سازی شده کامپیوتری به نام «تمرین سپر آزادی» و انواع تمرینات میدانی را برای یک دوره ۱۱ روزه آغاز کردند.

کره شمالی هیچ واکنشی فوری به مانورهای سالانه اصلی که آن را تمرینی برای تهاجم می‌داند، نداشت. کره شمالی در گذشته در واکنش به رزمایش‌های مشترک دشمنان خود، آزمایش‌های تسلیحاتی انجام می‌داد.

ارتش کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد که در بهار امسال ۴۸ رزمایش میدانی با نیروهای آمریکایی انجام خواهد داد که دو برابر تعداد انجام شده در سال گذشته است و شامل شلیک مستقیم، بمباران، حمله هوایی و مانورهای رهگیری موشکی است. از اوایل سال ۲۰۲۲، کره شمالی بیش از ۱۰۰ دور آزمایش موشکی برای مدرن کردن زرادخانه خود انجام داده است زیرا مذاکرات با ایالات متحده و کره جنوبی برای مدت طولانی متوقف شده است.

خبر مرتبط
توافق مهم آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی/ مسدودسازی منابع مالی پیونگ یانگ کلید خورد

اقتصادنیوز: چو تائه یول وزیر امور خارجه کره‌جنوبی در دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود، اظهار داشت: سئول و واشنگتن در مواجهه با چالش‌های منطقه‌ای و جهانی همیشه همگام قدم برداشته‌اند.

در پاسخ، آمریکا و کره جنوبی تمرینات آموزشی خود را گسترش داده و استقرار دارایی‌های نظامی قدرتمند آمریکا مانند ناوهای هواپیمابر و بمب افکن‌های هسته‌ای دوربرد را افزایش داده‌اند. در سال جاری، کره شمالی شش دور آزمایش موشکی و مانور شلیک توپخانه انجام داد. کیم جونگ اون، رهبر این کشور همچنین گفت که کره شمالی هدف دیرینه خود برای اتحاد مسالمت آمیز با کره جنوبی را کنار گذاشته و موضع نظامی تهاجمی‌تری در امتداد مرز دریایی مورد مناقشه با کره جنوبی اتخاذ خواهد کرد. او همچنین متعهد شد که در صورت تحریک، کره جنوبی و ایالات متحده را «نابود» کند، تهدیدی که قبلاً مطرح کرده بود.

خبر مرتبط
واکنش آمریکا به هدیه لوکس پوتین به رهبر کره شمالی

اقتصادنیوز: متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هدیه پوتین به رهبر شمالی از «خودروی لوکس روسی» تعجب کرد و با طعنه گفت که امیدوارم کیم ضمانت نامه را هم گرفته باشد.

اقدامات کره شمالی نگرانی‌هایی را در مورد اینکه ممکن است در امتداد مرزهای پرتنش دریایی و زمینی کره دست به اقدامات تحریک آمیز بزند، افزایش داد. اما کارشناسان می‌گویند که چشم انداز یک حمله تمام عیار از سوی کره شمالی تیره و تار است. به گفته کارشناسان، کره شمالی بر این باور است که زرادخانه هسته‌ای پیشرفته اهرم آن را در دیپلماسی آینده افزایش می‌دهد و می‌تواند امتیازاتی مانند کاهش تحریم‌های بین‌المللی را بدهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس