دیپلمات ارشد روسیه: غرب قابل اعتماد نیست


دیپلمات ارشد روسیه: غرب قابل اعتماد نیست

دیپلمات روسیه در سازمان ملل گفته است که گسترش ناتو به سوی شرق نشان داد که غرب قابل اعتماد نیست.

دیپلمات ارشد روسیه: غرب قابل اعتماد نیست

به گزارش راهبرد معاصر، مقام ارشد دیپلماتیک روسیه گفته است که گسترش ناتو به سوی شرق نشان داد که غرب قابل اعتماد نیست.

«دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که گسترش ناتو به سوی شرق ثابت می کند که دیگر نمی توان به غرب اعتماد کرد.

پیش از این نیز، دیمیتری پولیانسکی اعلام کرده بود که آمریکا نمی تواند برای همیشه مانع تصویب قطعنامه‌های آتش‌بس در غزه شود، حتی اکنون موضع واشنگتن در حمایت از اسراییل رو به سُست‌شدن است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های نظامی و سیاسی آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه تأکید کرد که اقدامات دولت آمریکا در غزه موجب تضغیف اعتبار جهانی این کشور شده است.

پیشتر نیز دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل، دیپلماسی کشورهای غربی در قبال مسکو را انتخابی و منفعت طلبانه توصیف کرده بود. «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم مسکو در سازمان ملل اعلام کرده بود که دیپلمات‌های روسی رویکرد همتایان غربی خود در امور بین‌الملل را کاملاً ابتدایی ارزیابی می کنند.

دیپلمات ارشد روسیه افزود که نمایندگان روسیه در مورد اینکه چه چیزی باعث این امر شده است، اطمینان ندارند.

پولیانسکی در مصاحبه با ریانووستی گفت که نمایندگان کشورهای غربی به طور انتخابی، موقعیت های خاص را به نفع خود نادیده می گیرند.

به گفته این دیپلمات روس، نمایندگان غربی یک نقطه زمانی دلخواه را انتخاب ادعا می کنند که هیچ اتفاقی پیش از آن رخ نداده است. سعی آنها بر این است که یک ملت را بدون توجه به رویدادهای قبلی یا زمینه کلی مقصر قلمداد کنند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید