سرعت شگفت انگیز این اینترنت برای گوشی‌های همراه


سرعت شگفت انگیز این اینترنت برای گوشی‌های همراه

اسپیس ایکس به موفقیت دیگری دست یافته است، اما این بار نه از طریق موشک، بلکه از طریق انتقال داده‌های بی سیم از آسمان.

سرعت شگفت انگیز این اینترنت برای گوشی‌های همراه

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت به تازگی به‌روزرسانی‌ای را درباره حداکثر سرعت دانلود ۱۷ مگابیت بر ثانیه از ماهواره استارلینک به یک تلفن اندرویدی سامسونگ به اشتراک گذاشته است.

ایلان ماسک، در حساب کاربری ایکس خود نوشت: «اسپیس ایکس به‌تازگی به حداکثر سرعت دانلود ۱۷ مگابیت بر ثانیه از ماهواره به گوشی اندرویدی بدون تغییر سامسونگ دست یافت. این باور نکردنی است.»

یک کاربر نظر در زیر این توییت در پاسخ به ماسک نوشت: «خیر، زیرا این حداکثر سرعت فعلی در هر پرتو است و پرتو‌ها بزرگ هستند، بنابراین این سیستم تنها در مواردی مؤثر است که خدمات تلفن همراه موجود وجود نداشته باشد.»

این فناوری انقلابی با همکاری ارائه دهندگان اینترنت بی سیم کار می‌کند. دو شرکت اسپیس ایکس و T-Mobile قبلا یک همکاری پیشگامانه را برای استفاده از اتصال ماهواره‌ای اعلام کرده اند. چشم انداز ماسک این است که مناطق مرده اینترنتی را در سراسر جهان از بین ببرد و جایگزینی را ارائه دهد که برج‌های سلولی زمینی به آن دسترسی ندارند. آخرین پیشرفت به دنبال ارسال موفقیت آمیز اولین پیام متنی و توییت توسط اسپیس ایکس با استفاده از ماهواره "مستقیم به سلول" (DTC) Starlink است.

اسپیس ایکس به رهبری ایلان ماسک قصد دارد خدمات جهانی تلفن همراه را ارائه دهد و قصد دارد سرویس Direct to Cell خود را در اواخر امسال برای مشتریان راه اندازی کند. ماسک افزود که از هیچ تجهیزات خاصی به جز تلفن همراه و ماهواره برای اتصال استفاده نشده است.

در ۸ ژانویه، ماهواره استارلینک اسپیس ایکس با موفقیت اولین پیام‌های متنی را از طریق طیف شبکه T-Mobile با استفاده از ماهواره‌های جدید Direct-to-Cell (DTC) ارسال و دریافت کرد. پیش از این در ۲ ژانویه، اسپیس ایکس ۲۱ ماهواره استارلینک را با ویژگی جدید DTC پرتاب کرد که تلفن‌های همراه را قادر می‌سازد مستقیما به ماهواره‌ها متصل شوند.

با ویژگی DTC، خدمات صوتی، متنی و داده را می‌توان به مناطق دور افتاده بدون زیرساخت زمینی ارائه داد. کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) این پروژه را به عنوان یک برنامه آزمایشی تایید کرده است و اسپیس ایکس قصد دارد با استفاده از طیف T-Mobile دسترسی به اینترنت را برای تلفن‌های هوشمند در ایالات متحده فراهم کند.

اتصال تلفن‌های همراه استاندارد به طور مستقیم به ماهواره‌ها چالش‌های منحصربه‌فردی را به همراه داشت که در درجه اول به دلیل سرعت بالای ماهواره‌ها نسبت به برج‌های ثابت زمینی بود. مهندسان اسپیس ایکس با آنتن‌های پیچیده و الگوریتم‌های نرم افزاری پیشرفته بر این موانع غلبه کردند و غیرممکن‌ها را ممکن ساختند. / همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی