زریاب؛ سرنوشت طلای جهانی به چه فاکتورهایی گره خورده است؟ (ویدئو)


زریاب؛ سرنوشت طلای جهانی به چه فاکتورهایی گره خورده است؟ (ویدئو)

انس طلای جهانی با وجود نوسانات محدود ابتدای هفته، موفق شد رشدی ۲.۳۳ درصدی را در هفته گذشته ثبت کند. در هفته معاملاتی پیش رو، داده‌های حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی (NFP) تاثیر زیادی در سرنوشت قیمت انس خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص مدیران خرید بخش خدمات" (ISM Services PMI) روز سه‌شنبه منتشر می‌شود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این شاخص در ماه فوریه همچنان بالاتر از 50 خواهد بود. این موضوع نشان‌دهنده ادامه روند رشد فعالیت‌های تجاری در بخش خدمات است.

اگر بازار، در ماه فوریه نیز شاهد افزایش مشابهی در مؤلفه تورم باشد، ممکن است ارزش دلار آمریکا به طور ناگهانی افزایش پیدا کند و قیمت طلا تحت فشار قرار گیرد.

در ماه ژانویه، افزایش قابل توجه تعداد حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی (Nonfarm Payrolls) به میزان ۳۵۳ هزار نفر، باری دیگر توقف سیاست افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس را تأیید کرد.

انتشار گزارش‌های قوی از شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای ماه ژانویه، همراه با داده‌های چشمگیر بازار کار، انتظارات را برای تأخیر بیشتر در تغییر سیاست‌های پولی را احیا کرد.

طبق ابزار CME FedWatch، بازارها احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مه رو ۲۴ درصد و احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن پس از توقف در ماه مارس و مه را تقریباً ۷۵ درصد ارزیابی می کنند.

کاهش شدید در رشد حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی (Nonfarm Payrolls)، به عبارتی عددی پایین تر از ۱۵۰ هزار نفر، چه پیامدی خواهد داشت؟

این اتفاق در واقع می‌تواند باعث شود سرمایه‌گذاران مجددا احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مه را ارزیابی کنند و در واکنشی فوری، فروش گسترده دلار آمریکا رقم خورد.

از سمت دیگر اما عددی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر می تواند برای اطمینان بخشیدن به بازارها مبنی بر سلامت کافی بازار کار برای فدرال رزرو جهت تأخیر تغییر سیاست پولی تا ژوئن کافی باشد.

موقعیت بازار نشان می‌دهد که دلار آمریکا در این سناریو پتانسیل صعود بیشتری (نسبت به طلای جهانی) دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی