دستفروشان مشمول مالیات نمی‌شوند


دستفروشان مشمول مالیات نمی‌شوند

به گزارش رکنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روز ۸ اسفند روزنامه آرمان ملی با عنوان « مالیات ستانی به دستفروشان رسید» اعلام کرد: دولت سیزدهم در راستای برقراری عدالت مالیاتی...

به گزارش رکنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روز ۸ اسفند روزنامه آرمان ملی با عنوان « مالیات ستانی به دستفروشان رسید» اعلام کرد: دولت سیزدهم در راستای برقراری عدالت مالیاتی اقدام به اجرای سامانه مودیان و نیز وضع برخی معافیت‌های مالیاتی کرد. در راستای مالیات ستانی عادلانه سازمان مالیات اعلام کرد که همه کسانی که تا پایان شهریور درآمد بالای ۱۸ میلیارد تومان داشته باشند، از اول دی ماه ملزم هستند که برای عملکرد فصل پاییز خود به ارائه صورتحساب‌های مالیاتی در سامانه مودیان اقدام کنند.

در واقع همه افراد حقیقی و حقوقی دارای فعالیت اقتصادی که از دستگاه‌های کارتخوان استفاده می‌کنند، موظف به دریافت صورت حساب الکترونیکی و پرداخت مالیات هستند که در این بین فقط افراد تا سقف ۱۸ میلیارد تومان از این امر مستثنی هستند.

سازمان امور مالیاتی از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، بر اساس برنامه مدون دولت در راستای اصلاحات ساختاری اقتصادی و نیز اجرای قوانین برجای مانده از گذشته درصدد به روز رسانی نظام مالیاتی ایران از طریق سامانه مودیان مالیاتی و شناسایی فراریان مالیاتی جهت برقراری عدالت مالیاتی، اقدامات موثری را انجام داد که تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان به عنوان اصلی‌ترین مرجع برای مالیات ستانی از فعالان اقتصادی قرار گرفت.

در عین حال، سازمان امور مالیاتی از اول دی ماه ۱۴۰۲ همه مشاغل را موظف به اتصال به سامانه مودیان کرده است تا بر اساس این سامانه هرگونه خرید و فروش ثبت و با ایجاد شفافیت، مالیات‌ستانی عادلانه انجام شود. همزمان با این گام تحولی در راستای افزایش عدالت در نظام مالیاتی، عده‌ای با شایعه‌سازی در موضوعات مختلف تلاش کردند تا جلوی این اصلاح بایستند.


دستفروشان مشمول مالیات نمی‌شوند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها